tisdag, oktober 14, 2008

Hjärtan till Vilma

På tal om hjärtan, stora och små. Dessa är små och finns på mitt senaste Traderafynd. Ja, nu har jag varit på "det där Tradera" igen ;) Några gånger faktiskt *harkel* men allt kan man ju inte berätta här!


Hursom, det är en ny haklapp till Vilma. Hennes gamla mjuka gröna Marimekkohaklapp-som-är-så-smidig-att-ta-med-i-skötväskan-när-man-ska-iväg hade gjort sitt efter många tvättar och jag var på jakt efter en ny mjuk variant. Hittade denna pärla på Tradera, la ett maxbud, gick och gjorde något annat och hittade nästa morgon ett vinnarmail i inkorgen. Oväntad vinst och ett av de köp som gjort mig allra gladast.

Brun botten med vita hjärtan och brungula kantband...mmm. Jag kommer nog nästan vara lite mallig i morgon bitti när favoritmammorna med favoritbebisarna ska storma Ikea för att först äta frukost där och sedan gå på shoppingtur :)

(Haklappen är förresten såklart ny och gjord av en originalvaxduk från 70-talet inhandlad i en gammal lanthandel och sydd av en tjej som hade många haklappsgodbitar ute för en tid sedan.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid härligt med bra traderafynd!! Överglänser liksom de där plumparna när man inte riktigt får vad man tror man budat hem :-(

Ha så kul på Ikea!

kram

Anonym sa...

Å jag har ju sett haklappen live - helt fantastisk! Oj, vad länge sen jag var inne här....nu har jag haft mig en riktigt god stunds läsning och sitter här med tusen tankar och kommentarer kring allt =)Det mesta visste jag ju ändå...fniss...det händer ju att vi träffas ;)men vet inte om du kan se att man lägger kommentarer i tidigare inlägg, lätt att missa kanske, så jag skriver bara här. Stövlarna har jag sett på dig - urläckra och vilket fynd sen!!! eller kanske fund som Filip säkert uttryck det ;) å vad glad jag bli att du fortsätter blogga, wihooo, och du, du är så bra på att uppmuntra andra, jag vet att det är något du verkligen tycker är viktigt och du är verkligen sån! TACK! Snygg uppdatering av Hemma också!Vi hörs snart igen! Krya på er nu godigar!