torsdag, oktober 16, 2008

Ikeajulen 2008


Jag tycker faktiskt inte att det är för tidigt. Det är klart, julmusik behöver de ju inte spela riktigt än men att med ögonen och sinnena få frossa loss i gnistrande adventsstjärnor, glänsande julpapper och decembermysiga detaljer – det ger mig en riktigt varm känsla i magen. Bara tankar på ljus livar ju upp det mörker som nu faller allt tidigare på dagarna utanför våra fönster. Och den månaden allt sen händer går ju så fort så jag gillar tjuvstarten måste jag säga.

Köpte dock inget under vårt besök i går men är bra sugen på en av adventsljusstakarna med raka ljus (problemet är bara att vi inte har någonstans att ställa den och att byta ut gamla favoriter är inte ens att tänka på…bygga till ett nytt rum kanske ;) ) Eller jo förresten, två små batteridrivna stjärnor att dekorera ett bord eller i vårt fall hyllor på Filips och Vilmas rum med ligger nu här i en låda. Och mitt julhuvud, det gick igång så pass att jag idag faktiskt råkade snudda vid tanken julgodis. Men glöm för allt i världen att jag sa det. Jag snuddade bara vid tanken (och hann på den sekunden bestämma mig för åtminstone tre sorter vi ska göra i år :) )

För er som inte varit där på ett tag, vare sig webbledes eller i verkliga varuhuset, kan jag avslöja att Ikeas jul i år var ganska koncentrerad på färgerna rött, svart och orange med en hel del inslag av grönt. När det gäller jul är jag dock traditionell och det var mest de röda, vita och guldiga detaljerna som fick min uppmärksamhet.

Och just det. Årets julklapp enligt Ikea – täcket!

Bild: Eget kollage med bilder från Ikea

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, du är rätt snabbtänkt du om du lyckades tänka ut tre sorters julgodis bara du snuddade vid tanken :-)

Jag gillar också julen och kanske då speciellt tiden innan själva julen.

kram