fredag, oktober 31, 2008

VilmaVecka

Fredag nästa vecka är en stor dag. Vilma fyller då ett helt år och jag tänkte att varje-dag-nedräkning på bloggen kunde vara passande till lillans ära! Mestadels kommer det faktiskt - hör och häpna - bli bildinlägg med olika teman, dock har jag svårt att hålla mig från skrivandet och inleder därför lite senare i kväll med en rejäl dos läsning. Så akta er ni som inte är lässugna och ni som inte är intresserade av förlossningar... Ni gör nog bäst i att komma tillbaks i morgon :)

Nu vankas snart pizza och ett glas rödvin, typ det tredje sedan februari förra året. Det ska faktiskt bli riktigt gott! Vilma får hålla tillgodo med lite välling innan läggdags vilket funkar i ungefär 60 ml. Sen är det precis som att hon kommer på vad vi håller på med och stöter bestämt bort flaskan ;) Kommer absolut fortsätta ett bra tag till med kvälls- och morgonamning. Både hon och jag tycker det är så mysigt och så länge hon nöjer sig med det finns ju ingen anledning att sluta. Är så glad att det funkat så bra även denna gång. Verkligen ingen självklarhet…

Nej, nu ska pojkarna få åka till pizzerian medan Vilma och jag ska tända alla ljus vi kan hitta där nere. Snön typ hänger i luften igen och jag bubblar på alldeles för mycket som vanligt! På återseende om en stund då!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om amning: Grattis till att dett så bra! Vi hade det jättestökigt de första 3 månaderna, inget funkade. Men jag envisades som sjutton, vändpunkten kom nästa på pricken efter 3 mån och sedan gick allt toppen efter det! Jag började jobba när min dotter var 11 månader. Då gick vi från morgon + kväll + några mellis till bara morgon och kväll. Jag trodde det skulle ta slut i samma veva men hon fann sig väl i det. Av bara farten fortsatte vi i sex månader till! Och et tpar månader till med bara en liten kvällssnutt - men nu när hon är 1,8 år slutade vi just för gott. Blev längre än väntat men det var så skönt som revansch mot stöket i början på nåt vis!

Anna sa...

Jenny - vad glad jag blir av att höra att det lyckades för er! Och världens eloge till dig! Det är nog många, många som i ditt läge hade gett upp helt för länge sedan. Vad härligt att höra att det inte behöver vara kört bara för att det inte funkar direkt. Gick det bra att sluta sen när du gjorde det?

Är själv både sugen och inställd på att amma länge den här gången. Ammade Filip tills han var nästan 14 månader men kan fortfarande ångra att jag inte höll på längre...även fast det såklart inte på något vis var kort...

Må så gott!
Kram :)

Anonym sa...

Vilken underbar idé med en Vilma-vecka. Kan inte tänka mig en bättre veckan faktiskt!

Kram

Anonym sa...

Häftigt att ni ammar fortfarande! Med Emilia gick det inte alls... delammade i 9 veckor. Nu med Nora går det toppen, helammar fortf :) Jätteglad för det!