onsdag, december 17, 2008

Sjuka

Tillbaka från sjukstugans värld. För ja. Det var tydligen magsjuka Filip hade den där natten. Skumt var dock att Vilma kräktes först på natten tre dygn senare (!) och så Erik morgonen efter. Samma morgon (i går) som jag vaknade med den värsta huvudvärk jag någonsin haft. Har sällan ont i huvudet men för några år sedan hade jag det ofta och det var då åt migränhållet. I går var det definitivt åt migränhållet då jag mådde tokilla och inte kunde se åt något ljust på hela dagen.

Två riktigt sjuka föräldrar, en matt liten magsjuk tjej och en tokfrisk treåring. Ingen drömlik situation... Helt klart den värsta dag vi upplevt. I dag fick lille hjälten Filip, veckodagen till trots, en tablettask. Han var SÅ duktig i går och fick klara sig själv stora delar av dagen. Gav oss då och då en kram eller klapp på kinden, klättrade upp i kylskåpet och hämtade blåbärssoppa till Erik samtidigt som han sa "Så du blir frisk och kan leka med mig på mitt rum sen! Är det en bra idé, pappa?" Stackars liten. I dag har det dock varit bättre och huset är nu åter sanerat :) Fattas bara att jag åker på magsjukeeländet nu också...

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Hoppas hoppas, att ni blir ordentligt friska och att det håller i sig. Det är ju snart jul =)
Sköt om er.
Kram

Anonym sa...

Usch och fy!

Men det var ju det jag sa att Filip är en riktig stjärna!

Krya på er!

Kram

Anonym sa...

Usch och blä. Håller tummarna för att du klarar dig. Men kommer ni ju i alla fall vara friska i jul :-)

Stora kramar/Lotta och Elliot

Anonym sa...

Usch usch era stackare! Hoppas ni mår bättre nu :)