söndag, januari 18, 2009

Vitaminkick och lyxlunch

Två små näsor med lite, lite snor mötte oss i morse. Konstigt hur det kan flyga på så. Det har dock stannat vid just lite, lite snor så vi hoppas det är något tillfälligt. Annars kan vi nog snart kalla oss familjen förkyld då vi innan vi gick upp och såg näsorna tog emot rejält blöta och långa munpussar från de små yrvakna...


Filip och jag stod för dagens frukost och inte mycket smakar bättre en sömnig och råkall söndagsmorgon än alldeles färskpressad juice från saftigt söta apelsiner. Förhoppningsvis skrämmer alla pigga vitaminer nu bort de framtågande bacilluskerna också.

Vilma fick en egen mugg med sugrör och visade sitt allra hetsigaste humör mot mig när jag försökte visa henne att hon inte behövde hälla med muggen när ett sugrör satt i... Efter att hon lugnat ner sig och fått en droppe i munnen rådde dock ovanlig tystnad från hennes håll. Macksmaskande blandat med ett nöjt surplande ur sugröret var det enda som hördes. Och en och annan liten rap följd av ett förtjust fniss :)

Nu lagas det lunch därnere. Jag ska strax hoppa in i duschen för att sedan bara sitta med som sällskap när de andra äter. För mig blir det lunch på restaurangen en bit härifrån tillsammans med allra bästa mammorna lite senare! Riktig lyx för fyra mammor att få sitta ned alldeles själva och äta och prata utan att jaga små godingar med myror där bak.

Återkommer lite senare. Måste bara visa vilken snygg nyhet jag sett...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Väntar med spänning på nyheten...
och färskpressad apelsin... nice.
Kram Viktoria

Anonym sa...

Hej Anna!

Levererar du juicen inom Habo:-)? Här på Storhagen är vi vrålförkylda (utom Lukas) och Alexander har feber sedan i söndags. Hoppas att ni klarar er! Kram Annika

Anna sa...

annika - :) Usch, så trist med förkylning. Hoppas Lukas klarar sig och inte tar sitt nästa vecka nu... Krya på er! Kram