tisdag, februari 24, 2009

Morgonblogg

God morgon på er!

Jag hoppas er morgon är godare än min. Har visserligen fått sova lite mer i natt vilket varit jätteskönt men nu på morgontimmarna har det varit mer vaket än sovande och med en åter tilltagande huvud- och ansiktsvärk. Sen fick jag sådan hosta att jag smög ner så jag inte skulle väcka resten av familjen som alla ligger och sover i vår säng. Stod och smygtittade en stund på mina fina innan nästa hostattack kom och jag kastade mig ut genom dörren. Där låg Erik i mitten med en hjärtansprydd liten rumpa i vädret bredvid sig. Rumpans ägarinna snusade sött med ansiktet på Eriks bröst. På andra sidan såg jag bara ett blont stort rufs men jag vet allt vem som gömde sig där bakom ;) Det var länge sedan nu som alla sov i sängen samtidigt. Vilma brukar väldigt sällan komma över sen jag slutade morgonamma henne för en månad sedan. Filip däremot började runt jul med att komma insmygandes och krypa ner hos oss efter att under en lång tid alltid ha ropat till sig Erik på nätterna. Eller insmygandes och insmygandes. Som en liten elefantflock låter han snarare eftersom han är så mörkrädd att han springer så fort de små benen bär honom. Vi är därför alltid noga med att inga leksaker eller kläder råkar ligga i hans väg, eller än värre, att en dörr skulle vara stängd!

Nu är dagens första medicindos svald och jag längtar tills den börjar verka... I går eftermiddag blev jag sådär naiv man kan bli när man precis varit hos doktorn och fått hjälp. Under några timmar lättade huvudvärken en aning för första gången på tre dagar och det onda i ansiktet var nästan helt borta. Jag var så glad att jag fick lust att dra igång ett stort projekt härhemma av något slag men tur var det väl att jag aldrig kom så långt för på kvällen så låg jag här igen. Lika eländig som alla andra kvällar och med febern tillbaka... Det här börjar bli riktigt trist faktiskt. Så akta er för bihåleinflammation vänner, det är inget att ha.

Hoppas ni får en härlig tisdag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan riktigt se framför mig hur den lilla familjen låg i en söt hög och sov!

Kram