måndag, februari 09, 2009

Oemotståndliga…

Nu har jag varit inne och kikat på dem säkert tio gånger sedan Freshmilk skickade sitt nyhetsbrev i helgen. Det är dock ingen perfekt shoppingmånad här efter förra helgens Göteborgstripp men nu när jag såg att nästan alla storlekar (inklusive Filips) var slut men att även Babyshop fått in dem och att de där finns kvar… då inser jag att det är brådis och kanske får det ändå bli en beställning i kväll.


Filip Långben behöver återigen nya jeans till våren och med tanke på att det absolut bästa och snyggaste klädköpet till honom någonsin varit hans förra Nova Star-jeans så är det egentligen inget att fundera över. Superkvalité och dessutom SÅ tuffa! Han hade sina 86:or i över ett år. Först rejält baggy och i slutet mer som vanliga jeans. Nu tror jag Filip med sina spaghettiben har passerat metergränsen så det får nog nästan bli ett par 104:or! Och då ska ni veta att han fortfarande hade 86:orna i somras så ni ska tro han har skjutit iväg på längden…
Hjälp, nu slank jag in för att låna en bild på dem och vågade då för första gången kika på de andra Nova Star-nyheterna. Vad jobbigt det blir när nästan allt är snyggt. Tänk att matcha lillasyster i den yttepyttelilla jeanskjolen, eller kanske ännu hellre, och mer praktiskt, i likadana jeans... Men nej, det sistnämnda får förbli drömmar för ett tag framöver. Vi hade nämligen just en snubbe från Toshiba här som demonstrerade deras luftvärmepump för oss. Denna i kombination med ny panna (efter två års väntan på fjärrvärme som nu till sist inte blev av i vårt område då det saknades tre hushåll - så trist) blir i stället roliga vårutgifter. Men Filip kan ju för den skull inte gå byxlös så nu smiter jag in och klickar hem dem :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har köpt dom till Emilia också! Superfina är dom :)

Anonym sa...

Inne med en alla hjärtans dag-kram så här lite i förväg!

Hihi, det var inte så länge sedan som jag faktiskt var på Freshmilk och nöp i de små plaggen.

Kram