fredag, februari 27, 2009

Ordning och reda

Jag är ingen kalendermänniska. Jag vill hemskt gärna vara det men det funkar liksom inte. Inte ens fast jag några gånger de senaste åren köpt riktigt snygga almanackor och tänkt att det kanske ska hjälpa, men nej. När jag väl behöver den så har jag glömt den. Hemma på köksbänken eller i väskan. Väskan som jag också glömt hemma eftersom man som småbarnsmamma oftast ju har allt man behöver i den ständiga följeslagaren skötväskan (som ni ju nu vet efter mitt avslöjande i går :) ). Så jag ger år efter år upp och använder i stället mitt huvud som almanacka vilket faktiskt har funkat oväntat bra! Har bara en gång missat en inbokad grej… en fika med en mammavän och hennes små. Det var pinsamt och det glömmer jag aldrig – så olikt mig. Minns du också Annikavännen :) ?!


Hursom måste jag erkänna att det inte känns helt tryggt med mitt system och det var när jag i höstas sprang på den snyggaste av dem alla – familjekalendern från KlevelandORD som jag insåg att det var den jag hade väntat på! Jag tycker ju så mycket om att omge mig med saker vackra för ögat och snyggare än den här, det blir det inte. Och så jag som älskar ord och lek med dem i olika färgkombos också… Sen glömde jag bort den, hur jag nu kunde och det var när kära Snäckan bloggade om den för en tid sedan som jag fick bråttom att beställa en. Då dessutom till reapris! Så nu vore det väl en skam om vi inte skulle få till det. Jag tror på allvar att detta är vad jag varit ute efter. En överblick över hela familjens veckor som borde minimera to-do-krockar.

Dessutom får den inte plats i väskan heller så huvudet kommer i fortsättningen ändå få jobba på ett litet tag, tills jag kommer hem och kan skriva upp. En bra kompromiss tycker jag :)

Vilken tur att jag hann få till detta inlägg innan månadens slut så jag fick tillfälle att visa upp snygga - och bruna - februari. Och säg den som inte blir sugen på varm choklad och apelsiner när man kommer in och ser uppmaningen där på tvättstugeväggen...

Nu blir det fredagsmys i soffan framför Let´s Dance. Och som av en slump blir det saftiga apelsinskivor i en skål bredvid den obligatoriska godisskålen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vi har också köpt en familjekalender som jag känner förändrat mitt liv. Jag matplanerar och har full koll på alla punkter. Love it! Men vår är definitivt inte lika snygg, en trist variant från Åhlens. Funkar dock! Nästa år blir det nog en Kleveland :-) . Kram!

Anonym sa...

Åh, tack för tipset! Höll på att söka ihjäl mig i år efter en snygg OCH bra familjekalender, gav upp till slut och tog en med "Bu och Bä"-tema. Nästa år blir det garanterat en sådan här, bara jag kommer ihåg den!

Stövlade på en fin badhandduk, som jag tänkte tipsa om (och då tänkte jag på den brunprickiga...):
http://www.pappaprylar.se/bada/dwellstudio-badhandduk-med-huva

Vi har en liknande till vår tvååring och den är SUPERBRA.

Anna sa...

Sandra - ja, visst är det härligt med full koll! Då trivs jag också ;)

Jenny - jag får påminna här på bloggen när det är dags att beställa en för 2010 :) Det enda jag saknar på den här, fast det kanske inte finns på några - har faktiskt inte tänkt på det, är namnsdagar. Det tycker jag är lite kul att ha med MEN som sagt, här tog snyggheten överhand!

Och du - stort TACK för badrockstipset! Blev riktigt sugen och måste försöka komma ihåg den tills lillan fyller nästa gång (om många månader...) Och så brun också - kan ju inte bli bättre ;)
Kram!

Anonym sa...

Åh den kalendern är så fin! :-) Och bra! Har inte hunnit läsa bloggar på ett tag, en hoppas ni mår fint och att ni har det bra, nu ska jag fortsätta läsa vidare här :-)
KRAM!