tisdag, mars 03, 2009

Moddiga mars

Men också kanske, eventuellt, förhoppningsvis lite våriga, soliga, ljusa mars med takdropp (inte mer näsdropp dock, tack!), snödroppar och första varma solstrålarna på näsan. Sällan har jag LÄNGTAT så oerhört efter varmare tider och än mer blev det i går efter några timmars snöblaskande med flera centimeter otäckt blöt nysnö på gräsmattan som just börjat visa sin gröna färg igen. Och vad som kändes som meterhög snömodd på vägen som gjorde jeansen blöta ända upp på knäna. Suck. Tänk om det bara kunde svischa till över en natt och bli grönt och skönt direkt…


Vad som spädde på min längtan ÄNNU mer var dagens Ikeabesök som överraskade med en massa härligt färgglada sommarnyheter! Parasoller, utemöbler, dynor, uteljusslingor, vackra brickor, servetter, krukor. Och jag ville ha allt men blundade duktigt och kom bara ut med vattenfärgspenslar. Och så en sak från sommarnyheterna då förstås… en snygg och praktisk tillbringare med ett uttagbart innerrör. Detta var fyllt med destillerat vatten och lägger man in det i frysen kan man sedan servera dryck som håller sig kall länge (och vem vill inte kunna det en stekhet sommardag när luften står still? Ljuva tanke...). Smart och oemotståndligt för en sommarälskare som jag.

Dagens bild är orden för mars månad i vår nya kompis; familjealmanackan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du tog en röd. Jag en blå. Visst var det supermysiga tillbringare! Kul att jag såg nåt först nån gång som du också fastnade för :). Det gäller att ligga i... :)

Den ultimata platen ändå, att sätta upp de där fina "snöbollarna" vi hittade på Ikea är nog i ett inredningsris, mot en vit eller beige vägg... eller utomhus med stjärnorna som sällskap.

Kramis vännen!
Hanna