söndag, mars 15, 2009

Dubbelurk

Jag väljer att inte nämna mer om Melodifestivalen. Som jag sa i går så blir jag ju nästan skrämd på riktigt av operaMalena (som ju visserligen är en jätteduktig operasångerska). Jag tycker verkligen låten är hemsk. Den enda av de elva i gårdagens startfält som inte var bra, annars var faktiskt alla ok att lyssna på tyckte vi som satt här i soffan. Efter juryns poäng så spelade det verkligen ingen roll vilken av de fyra i toppen som skulle ta hem det – Måns, Sarah, Alcazar eller EMD – men så blev det så här… hua. Minuten efter att segrarinnan var korad gick dessutom vårt brandlarm i gång och vi alla flög upp för att snart upptäcka att det bara var några värmeljus som slocknat precis samtidigt och fått i gång larmet. En av våra gäster trodde dock det var våra heta känslor i slutminutrarna som fått det att gå igång :)

Och jag som inte skulle nämna något mer om Melodifestivalen men där blev det ändå några rader av åsikter...!

I dag har varit en mysig söndag med barnvälsignelse i våra vänners kyrka för deras minsting - det senaste, nu halvåriga och mycket charmiga tillskottet i vårt gäng (som för övrigt är så lång att han snart är i kapp sina 15 månaders kompisar :) ). Därefter har vi faktiskt gjort – ingenting, vilket inte är vanligt härhemma men ack så skönt ibland.

Det dubbla i urket är förutom gårdagens festivalflopp det illamående som i fredags plötsligt dök upp med buller och bång. Magsjuka, var min första tanke men nej, jag känner väl igen det. Exakt samma typ av gravidillamående som liksom med Vilma i magen kom runt vecka 20 för att sedan med jämna mellanrum dyka upp ända tills hon var ute… Skumt, med Filip mådde jag ytterst lite illa. Med Vilma mer i början fram till vecka 13 sisådär och sedan då tillbaka några veckor senare. Den här gången illamående till och från fram till vecka 12 och så helt tydligt tillbaka nu. För i går var det borta men i dag tillbaka igen redan när jag vaknade för att nu vara riktigt taskigt. Attans också. Hoppas det bara är tillfälligt den här gången för illamående är ju så olustigt.

Får se om jag återkommer senare i kväll med ett av vårens spännande projekt i (eller kanske snarare PÅ) vårt hus!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Trist med illamående. Hoppas det var på ytterst tillfällig visit. Melodifestvalen väljer jag att inte nämna...
Projektet låter spännande. I´m waiting...

Kram Viktoria

Erica sa...

Men usch och fy för illamående! Hoppas det är högst tillfälligt.
Själv sitter jag här, första lediga dagen och kan inte sova...

Kram Erica

Isabelle sa...

Håller med, dubbelurk! Fast jag hejjade på Caroline, tyckte hon var dubbelmums! (emd-killarna är visserligen inte pjåkiga dom heller) :)

Och vad trist med illamående, minns än hur jag sprang ut och in ur toaletten under några veckor. Gissar bestämt att det är en liten tjej där i magen då. Håll ut, om det är någon tröst så lär det ju gå över så småningom :)

Kramar!

Anonym sa...

Simon sa det så bra själv när Malena sjöng så jag väljer att citera honom. " Lädd mamma. Falig.";-)

Trist på illamåendet. Är det en liten tjej till månne?

kram