torsdag, mars 19, 2009

På tal om magen…

För framtida minnen – här är min tredje (låter otroligt overkligt ska ni veta!) bebismage. Jag är nu i vecka 19+2 enligt det tidiga ultraljudet. I morgon är det dags för det ”riktiga” så då får vi se om liten håller sig i samma storlek eller om det blir flyttat åt något håll. 11 augusti är vi beräknade men vår barnmorska har sagt att det nog är bättre vi ställer in oss på slutet juli/början augusti eftersom Filip kom i vecka 38 och Vilma i vecka 36. Då talar visst både statistik och sannolikhet för att man i alla fall inte går över, men – man vet aldrig. För vår del skulle det nog i så fall bara vara positivt. Att förhoppningsvis slippa neo och all den oro det för med sig...


Sitter just nu vid köksbordet med en kopp kaffe. Och tre kex i magen, jag erkänner :) Utanför sover Vilma gott i solen men det är verkligen inte så skönt ute som man kan tro inifrån. Iskalla vindar och man inser att man alltså även i år kommer bli lurad många gånger. Snart väntar toktidig lunch och därefter bvc-besök innan vi ska hämta Filip och sen vidare in till stan för att möta upp Erik och storhandla.
Erik kom förresten i går kväll hem från några dagar i Västerås med jobbet och det är alltid en lika underbar känsla att få hem honom när han varit borta. Särskilt när det rör sig om flera dagar och nätter. Vi är verkligen inte duktiga på att vara ifrån varandra - tröttnar aldrig, vill alltid vara tillsammans…! Men nu är han äntligen hemma och det ska vi i kväll fira med att – han ska på hockey! HV gick ju vidare även i år till sist och nu väntar semifinal. Jag hejar såklart på det lag som ligger oss varmt om hjärtat även om jag i måndags innan det stod klart inte kunde låta bli att i hemlighet drömma lite smått om att vi skulle få ha honom hemma i kväll… Men säg inte det, och Erik, jag vet att du läser men glöm det här sista ;)
Nu lite tvättplock innan matlagning. Hoppas ni får en om än inte varm så i alla fall solig torsdag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad mycket som har hänt sedan vi träffades. Vad fin du är!!

Krama familjen och er själva från mig.

Anonym sa...

Åhhh, där den fina tredje bebismagen!! Så vacker. Spännande med ul imorgon och att återigen få vinka till den lill*.

Brrr, håller med dig om kalla vindar. Det ser så fint ut när man tittar ut genom fönstret men när man sticker ut näsan är det kallt.

Hmm, ikväll står vi nog på olika sidor fast vi nästan för jämnan står på samma. För ikväll håller jag på "mina" Indianer ;-)

Anonym sa...

Gud så fin du är vännen! En fantastisk mage, ett litet viljestarkt mirakel som bara SKULLE bli till :-) . Tänk vad stort livet är... Kram

Erica sa...

Jättefin mage! Vad mysigt att få se det lill* livet imorgon igen :)
Själv hoppas jag att snart få se vår lill* i verkligheten. Nu längtar vi verkligen efter att få träffa h*n på riktigt!


Kram på er!

Anonym sa...

Hej!
Gud va fin du är!!! Sötaste magen. Gick UL:et bra idag?
Kram!

Isabelle sa...

Åh vilken underbart fin mage! :-) Kram!