tisdag, mars 31, 2009

Wish me luck...

Strax dags för lite lunch och sen ska jag iväg in till jobbet på lönesamtal... Kan inte annat än skratta åt det då jag inser att mina förutsättningar varit bättre. 2008 års prestation är ju gjord här hemma med våra små, definitivt inte på jobbet. Och om en månad ska jag börja jobba igen för att göra kanske ett av världshistoriens kortaste jobba-mellan-barn-period. Två och en halv månad som det ser ut nu. Det är väl värt en rejäl lönehöjning, eller vad tycker ni? :)

Och så måste jag erkänna att jag fasar lite för att möta alla om en stund. Är inte det minsta upplagd för gliringar eller fnissande pekningar på min allt mer runda mage. Ett par "grattis" skulle göra mig uppriktigt lycklig men just det ordet har tyvärr inte haglat tätt den här gången... faktiskt är det bara våra närmaste vänner och så ni mina kära läsare här som skrivit det i era kommentarer. Annars har det mest varit "Oj" eller rätt och slätt ett "Jaså, jaha, då blir det tre barn..."

Äsch, på med den positiva masken nu - en okej höjning och åtminstone ett grattis - då får jag vara nöjd!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh, jag antar att du redan har klarat av skärselden när jag skriver detta så jag får hoppas att det gick bra!

Ni är ju värda hur många grattis som helst, så det så!!!!

Kram

Anonym sa...

kan inte annat än hålla med Snäckan. Fattar inte ens varför de inte säger grattis.
Såg dig inte... :-) Hoppas det gick bra!
Kram Viktoria

Pernilla sa...

Detta skrivs ju också efter att du var här och jag är jätteglad för er skull. Så stort gratis igen till er kommande familjemedlem =)
Sköt om er och hoppas att ni snart är friska, så kan vi förhoppningsvis ses i nästa vecka.
Kram