söndag, juni 07, 2009

Snälla, inte än…

Har varit i Örebro hela dagen tillsammans med Eriks föräldrar och syster med familj. Dagen har varit som vanligt nuförtiden, det vill säga med en del sammandragningar. Men på väg hem nu ikväll blev det jättekonstigt… Under en timme hade jag massor av sammandragningar som var och en bet i en stund och dessutom gjorde ganska ordentligt ont.

Mitt huvud har haft en del att jobba på den senaste tiden. Ena stunden mår jag ju hur väl som helst och kan springa efter barnen i trädgården. Nästa är magen en hård kula som trycker och värker och man vet då med ens inte hur sommaren kommer se ut. Sista biten hem tänkte vi nog båda samma tanke om på tok för tidig bebis.

Väl hemma har det fortsatt lite grann men inte alls så som innan så kanske kom sammandragningarna just bara för att vi suttit stilla i bilen så pass länge. Dock var de helt klart av annan kaliber än de varit innan så jag känner mig i skrivande stund faktiskt en smula rädd.

Måtte det här bara vara något ytterst tillfälligt. Vecka 30+3 är tidigt. Alldeles för tidigt. Hoppas du lill* därinne kan läsa våra tankar. Vi längtar SÅ efter att få träffa dig men vill för ditt bästa ha dig kvar i magen en tid till. Älskade lillskrutt så du skräms när du gör så här...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna!!

Tack för din fina hälsning på min blogg! Allt känns jätte bra nu och det är så skönt att vara hemma och att allt har gått bra! Efter vår bröllopsfest förra året var jag inne på lottas blogg o kollade på bilderna...där såg jag att du också hade blogg....tyvärr glömde jag vad ni hade för adress o hittade inte den igen :( Men nu har jag sparat den som favorit! Kul att följa med i varandras liv då man inte ses allt för ofta!!

Det hade varit jätte kul att ses i sommar så man får träffa den lilla som verkar vara på väg ut ;) Håller alla tummar och tår att den fortsätter att mysa i mammas mage ett tag till!

Många kramar Emelie (Nicklas & Julia hälsar så gott till resten av er fina familj!!)

Anonym sa...

Nej, jag håller med. INTE ÄN lilla bebisen.

Stanna du där inne i mammas trygga mage ett bra tag till. Jag lovar att du har det riktigt bra därinne och tids nog får du tid till att njuta av din fina lilla familj på utsidan också.

Kram