söndag, juli 19, 2009

Färgsprakande

Åhh, vad roligt det är när nyheter dyker upp i de så välbekanta barnhyllorna i affären. Skrev för en tid sedan om Bambinos nya och färgglada haklappar med fina symboler på. De har nu fått sällskap av vällingflaskorna som är sådär megasnygga att det nästan var ole-dole-doff-läge för att kunna välja. Svag för rött och hjärtan som jag är blev det den till att börja med. Dock ligger den bruna med elefanter nära till hands nästa gång det är dags. Och så finns nya skedar i sortimentet också men de får allt vänta ett bra tag! Inte helt otippat är det förresten Karin Mannerstål som designat de nya godbitarna.


I dag är en både lugn och intensiv söndag. Lugn med tanke på bebismagen som växer, frodas och inte gör särskilt mycket väsen av sig alls faktiskt. Intensiv med tanke på att jag far fram likt en tornado. Supereffektiv och i värsta ”boa-fasen” någonsin. Så vill ni ha rensningshjälp därhemma är det bara att slå en pling och boka upp mig – jag är livsfarlig och slänger/rensar bort det mesta som kommer i min väg :) I dag har bastun (=vårt inneförråd) fått sig en så rejäl rensning att vi faktiskt kommer kunna basta där i höst. Som en följd av basturensningen fick sig även uteförrådet en ordentlig genomgång – igen. Jag förstår inte var alla saker kommer från…
Efter fikat bli det den fönsterputsning som aldrig blev av häromdagen. Men vilandet då, tänker kanske någon – hur går det med det? Det går också bra, jag vilar faktiskt aktivt just här och nu. Framför datorn och min blogg. Som jag tycker så mycket om och där jag blir så glad av att läsa de omtänksamma, snälla och fina kommentarer som dyker upp!

Bilderna kommer från Bambino Mam.

Inga kommentarer: