fredag, juli 31, 2009

Juli eller augustibebis?

Vecka 38+1 i dag! Vem trodde det va? Och bebis fortfarande i magen. Så nu börjar det helt klart luta åt en augustibebis för vår del, inte många timmar kvarstår av månaden juli. Kan inte säga att jag har direkta känningar mer än de nya som funnits sen förra helgen då bebisen märkbart sjönk.

I går ringde vår barnmorska med provsvaren från i förrgår. Gallsyrevärdet var förhöjt, men dock på godkänd nivå. Hon hade ändå ringt in till förlossningen och pratat med en läkare som tyckte vi skulle avvakta och se vart kliandet tar vägen. Tabletterna jag fick är undanställda så just nu har jag bara kört med kylbalsam och det har ändå tagit bort det värsta.

Och tabletterna ja. Har nu läst en hel del om dem och förstått att de ofta ges mot sömnproblem – därav förklaringen till att jag låg däckad i över ett dygn. Av en tablett! Först efter lunch i går var jag vanliga Anna igen. Får dock se det som att jag i alla fall låg stilla och vilade i bra många timmar… Och nu vet jag ju att den tabletten inte funkar på mig.

Lösningen som nu kvarstår är igångsättning sa hon också men det vill jag helst slippa. Blir dock kliandet värre än vad det nu är så är det å andra sidan outhärdligt så kanske skulle man i så fall ändra uppfattning.

Nu väntar en dusch och sen stan. Vi är på kamerajakt och tänkte kika på några stycken. Sen blir det storhandling och idag är det jag som bär de tunga påsarna :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja tänk att bebis i magen har lyssnat på alla oss som enträget har bett henom att stanna inne i fina mamma Annas mage... Heja bebis, bra jobbat!

Jobbigt med den kliande magen dock.

Kram

Anna, Emilia & Nora sa...

Tänk om bebisen kommer på måndag = Noras födelsedag ;-) Hihi!
Jobbigt med kliandet dock...
Kram till er!