måndag, juli 20, 2009

Mamma Vilma

Vilma har blivit alldeles upp över öronen kär i sin docka Maja. I morse fick vi beskåda den sötaste lilla minimamman in action. Efter frukost krånglade hon först en stund med den bråkiga filten innan det var dags för matning. Även Vilma tog sig en smakslurp av dockvällingen som ni ser på bilden (vad ni inte fick se den här gången är bilden därefter där hon ger mig onda ögat för att jag står och fotar).

Och tänka sig, sen blev Maja ledsen och mamma Vilma kramade och vaggade med en bekymrad rynka mellan ögonen och sympatiledsen mun. Sen sjöng hon lite och allt blev bra tills hon plötsligt lyfte på Majas ben, la sig till med sin snörp-på-munnen-min och utbrast ”Bajsat! Bajs dä!” Sprang så efter en liten burk med dockpuder som Filip lärt henne att man ska dutta på rumpan när man bytt blöja. Vi vet inte varifrån detta knep kommer, känns som någon man gjorde när vi var små så kanske har våra mammor tutat i honom det?! Efter denna hektiska morgon bäddade Vilma sen ner sin lilla bebis under filten och la sig själv bredvid, pussade Maja på munnen och plirade nöjt mot oss - vår lilla goding!

Senare i dag hörde jag henne bli arg på Maja i rummet bredvid, smög mig till dörren och hann precis höra orden ”AJA MAJA BAJA!!!” :)

(Klicka på bilden om du vill se den större!)

5 kommentarer:

Anna sa...

Åhhh titta vilken toppensyrra hon kommer bli till lilla bebisen! Gulle! :) Kram!

Viktoria sa...

Härligt!
Skönt att du mår bra!
Fortsätt så...
Kram

Isabelle sa...

åååå jag blev alldeles till mig. Trodde det var bebisen i magen ju! :-)

Snäckan sa...

Men sötaste lilla Vilma! Vilka underbara syskon er lill* trea kommer att få. Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på det.

Kram

Anonym sa...

Gud va söt hon är!!! Trodde också att det var lilla bebisen i magen som tittat ut ;)