fredag, juli 17, 2009

Pojke eller flicka?

Lillebror eller lillasyster - son eller dotter - kille eller tjej - X eller Y?

Vi vet inte ännu och vi är absolut kvar hemma – med magen på plats. Här skriver jag att jag ska ge rapport varje dag och så missar jag det direkt… Gravidhjärna och sommarlov tror jag kombinationen heter som gör att minnet sviker :)

Jag undrar SÅ vem som gömmer sig därinne. Tänker mycket på det nu om dagarna. Egentligen inte så mycket på vilket kön liten har då detta är helt oväsentligt. Vi önskar ju bara en frisk liten krabat. Men visst är det otroligt spännande att vi snart får veta vilken sort som får majoritet härhemma… Kanske är det en liten pojke som ser ut som Vilma. Eller en liten flicka som ser ut som Filip. Eller också en liten som mest ser ut som sig själv.

Jag tror faktiskt inte ett skvatt på skrock eftersom jag både såg ut och mådde likadant med Filip och Vilma i magen. Den här gången är det lite annorlunda, jobbigare överlag men det har nog som jag tidigare skrivit om snarare andra anledningar. Som till exempel två små sötgryn som bär just namnen Filip och Vilma. Ändå kan jag inte låta bli att läsa om och lyssna på det där skrocket, mest på kul.

Jag har alla tre gånger haft en typiskt badbollsrund pojkmage - även med Vilma. Illamåendet har varit värst med Vilma och den här lill*, halsbrännan likaså. Hjärtljuden, som ju enligt många barnmorskor ska vara ett ganska tydligt tecken har inte varit det på våra barn då de var låga med Filip och ännu lägre med Vilma. Låga tyder enligt skrock på pojke och höga på flicka. Den här gången har de varit ungefär som tidigare men lite högre överlag. Den typiska pojkranden som sträcker sig över hela magen – både under och över naveln har jag haft alla tre gångerna. Skarpast med Filip, blekare med Vilma och nu ännu lite blekare – men den finns där.

Så jag är nog ett ganska svårtippat fall just på dessa bitar. Det enda jag har att gå på är min egen (mag) känsla… Och snart får vi veta om den var rätt – eller fel!

Men som sagt, vad tror ni? Någon som ”vet”?!

4 kommentarer:

Snäckan sa...

Jag har verkligen ingen aning om vem som kan gömma sig därinne. men så brukar jag ju aldrig ha varken en känsla för sånt där och har väldigt sällan rätt om jag nu skulle gissa.

Så du menar att Erik alltså inte försagt sig för han vet väl?

Skönt att höra att ni fortfarande är hemma och din mage är inget annat än bedårande söt!

Kram

Och

Anonym sa...

Hej Anna!
Detta är inget att publiera till bloggen utan snarare elektroniskt vykort fran Österrike. Vi har haft fint väder en vecka men nu inatt kom världens oväder och idag har vi + 3,5 grader!! Snö pa bergen.Vi uppsökte saledes det5 lokala inomhusbadet och gick därefter pa restaurang.
Lycka till med bebisen!
Kram Annika med familj

SandraS sa...

Å, jag får hålla med Snäckan...har sällan någon känsla för sånt där och som du skriver Anna, det stämmer ju sällan med de tecken man kan titta på...men vilket som, jag är också så där riktigt nyfiken nu...vem döljer sig därinne?? Längtar så tills jag får hålla bebisen i min famn, magiskt!!! Och tänk att vi har en med =) som vi sa hos barnmorskan i fredags....även om man gjort detta två gånger tidigare är det precis samma frågor som dyker upp varje gång, festligt tycker jag...det visar på hur unikt varje barn är!!! Kram så länge!! Sandra

Isabelle sa...

Ååå det är ju så nära nu att det inte är klokt! Tyckte det var nyss ju som jag fick den roliga nyheten! :) Jag gissar på en tjej. Men jag har ALLTID fel, så det blir nog en liten Filip till! Stor kram och lyckospark och allt det där ifall vi inte "hörs" innan nedkomsten!