torsdag, augusti 13, 2009

♥ Alvin ♥

Vi är kära. Långt upp över öronen. I detta underbara lilla mirakel, vår prins Alvin, som nu äntligen kommit ut till oss. Filips och Vilmas lillebror. Vår son.


I tisdags, den 11 augusti, klockan 14.12 såg han för första gången dagens ljus. Han vägde 3 480 g och var 49 centimeter lång (!) - det vill säga vårt största barn men oj, så yttepytteliten man ändå upplever honom... Och tänka sig – han mår bra! Vi fick efter några timmar komma upp till BB och ett dygn senare, i går kväll, kom vi hem. Alla fem. Hela stora familjen, och det var magiskt på många sätt. Ni vet, vi har ju med de andra fått komma hem först när de varit över två veckor gamla så det här är helt nytt för oss. Och såklart oerhört skönt.

Förlossningen var tyvärr kaotisk. Mer om den en annan dag… Det är tur att belöningen man får till sist ändå är värt varenda sekund av smärta, panik och uppgivenhet.

Ett ynkligt litet gnyende hörs i skrivande stund från det lilla knytet på filten bredvid mig i soffan. Minimunnen pendlar mellan ledsen – glad – ledsen – glad, och så somnar han om. Han börjar lite oroväckande bli väldigt fint brun i hyn och jag ska i dag ligga i ordentligt med matande och att försöka ha honom i så mycket dagsljus som möjligt för att få godkändstämpel i rumpan på morgondagens återbesök på BB. Tydligen kan gulsot ”gå i arv” men med tanke på att han ju väger lite mer än de andra och dessutom redan har börjat äta från mig så håller vi tummarna för att han ska klara sig.

Mammalyckan bubblar i mig, trots monstruösa eftervärkar… Meningen med livet och insikten om det viktigaste är inte svårt att finna svar på dagar som dessa. Något större och mer fantastiskt underbart än en alldeles nyfödd liten bebis finns inte och vi är så lyckliga att ha fått uppleva det ännu en gång.

Nu ska vi njuta dagen. Jag lovar att återkomma snart, om än inte med så mycket ord som vanligt så i alla fall med bilder på vad som försiggår härhemma!

16 kommentarer:

Anna, Emilia & Nora sa...

Åh vilken SÖTING! Stort GRATTIS till hela familjen! Tänk att ni är fem nu :p
KRAM från oss!

Anonym sa...

Hurraaa för Alvin!!! Sicken goding han ser ut att vara. Oj, vad jag gläds med er!

Johanna

Mr Marpe sa...

Grattis!

Anonym sa...

Massor av grattis från fam Andersson!!! Ooooj, vad söt han är!! Hoppas få se honom live snarast! Kramar!!!

Snäckan sa...

Men åhhhhhhhhhhhhhhhh så fantastiskt!! Lille sötaste Alvin, tänk att du är här nu, hos vad som måste vara världens finaste familj.

Mina och hela lilla familjen här hemma varmaste lyckönskningar till er alla fem! Tänk FEM! Stort, vackert, magiskt.

Och vilkent fint namn han fått skrutten.

Kram

Anna sa...

Åhhh grattis.. vad jag har väntat och väntat, kollat bloggen, telefonen efter sms.. ja vareviga sekund.. men gud vad söt han är.. drömde om er i natt att det blev en pojke.. måste känt på mig det.. njut nu av det lilla miraklet..så hör jag av mig nästa vecka.. Åhh vad jag är avis..

kram kram

Erica sa...

Åh så fin! Alldeles perfekt liten lillebror.
Stort grattis till hela fina familjen!

Många kramar från oss

Lotta och son sa...

Åh Anna. Han är bedårande!! Inte för att jag någonsin trodde något annat. Men han är ju STÖRRE än vad E var. Jag tror aldrig han såg så där liten ut...

Jag är så glad att ni alla mår bra och att ni slapp neo denna gång. Skönt att få komma hem till stolta syskon. Tänk vilken stor fin familj ni är nu! Tråkigt att förlossningen var dum, men nu är det över. Och vilket pris sen!

Jag hoppas vi får träffa honom så snart vi kan. Och jag hoppas ni finner lite lite tid att lägga upp fler bilder på det lilla miraklet snart. Är så nyfiken!

Stora kramar till hela familjen, och stort GRATTIS till Alvin som valt en sån bra familj!

Viktoria sa...

Grattis!
Äntligen.
Trist att förlossningen var kaotisk (och lång?), men det är tur belöningen finns i andra änden.
Minns inte att de är så små, och ändå var det ju så nyss...
Mys på!
Vi hörs
Krmar till er alla från oss alla

Maria sa...

Grattis!! Han ser fantastiskt fin ut. Jag fick barn nästan samtidigt som ni fick vilma så jag läser gärna din blogg. Och nu är jag nog allt lite avundsjuk på er som har en helt färsk lillebror.. Farligt det där :)

Therese sa...

Grattis, grattis!!! Vad söt han är!

Snäckan sa...

Är bara inne och kikar en extra gång på vad som måste vara världens finaste lille Alvin. Så underbar och perfekt ända ut i fingerspetsarna.

Hoppas att ni alla fem mår bra och njuter av varandra.

Kramar

Sandra sa...

Nu trillar tårarna och håren reser sig på armarna... vilken UNDERBAR liten Alvin ni fått! Och du har varit så otroligt duktig och kämpat på. Tänk att det blev han, som vi längtat allihopa efter din lilla bonusälskling som så gärna ville komma till er. Är kär jag också sådär lite på avstånd :-) . Ska bli spännande att höra om förlossningen sen, tråkigt att höra att den blev kaotisk. Hoppas dumma eftervärkarna ger sig snabbt och härligt att amningen funkar toppen. Alla kärlek till alla fem, tänk vilken underbar familj ni har! Kram kram

Sandra sa...

Nu trillar tårarna och håren reser sig på armarna... vilken UNDERBAR liten Alvin ni fått! Och du har varit så otroligt duktig och kämpat på. Tänk att det blev han, som vi längtat allihopa efter din lilla bonusälskling som så gärna ville komma till er. Är kär jag också sådär lite på avstånd :-) . Ska bli spännande att höra om förlossningen sen, tråkigt att höra att den blev kaotisk. Hoppas dumma eftervärkarna ger sig snabbt och härligt att amningen funkar toppen. Alla kärlek till alla fem, tänk vilken underbar familj ni har! Kram kram

Anonym sa...

Lille Alvin är ju så söt på kortet. Men, han är ännu sötare i verkligheten :). Det är så man smäller av, en sån liten goding! Jag känner mig nästan lite kär, bebiskär :). Så mycket grattis (igen) till hela familjen. Kram, Hanna

Anonym sa...

Stort GRATTIS till er!!!!! Så fantastiskt och härligt med en liten pojk till! Och gud vad söt han är!!! (och snygga kläder!!)

//Kramar frå Emelie, Nicklas & Julia