måndag, augusti 17, 2009

Så liten…

… men redan så självklar. Sex dagar gammal i eftermiddag och jag kan inte tänka mig ett liv utan honom. Vartenda litet drag är redan så inpräntat i mig. Det pyttelilla ansiktet. Den spetsiga hakan. De vita hårfjunen på kinderna som gör honom sådär mjuk och len att man inte kan sluta gosa. Den välbekanta och från syskonen ärvda lilla uppnäsan. De mörka hårstråna som täcker huvudet. Pannan som ofta rynkas i en hel rad veck. Minimunnen som skickar iväg änglaleende på änglaleende. Ibland följt av ett brak där bak. Ibland av ett belåtet litet gnyende. Alltid i kombination med fladdrande ögonlock – i gränslandet mellan sovande och vaken. Och ögonen. Mörkt, mörkt blå och intensivt betraktande de korta stunder på dagen då de är öppna.


Alvin är ljuvlig och jag är åter fångad. Mammahjärtat går på högvarv och slår nu tre extra slag. Ett för Filip, ett för Vilma och ett för lille Alvin. Tänk att man har plats för så många. Tänk att få ha alla dessa tre att älska. Och tänk vilken tur att det var just denna lilla goding som bodde i min mage.

Och bilderna ja. Om ni undrar varför de ser ut att vara tagna med en stenålderskamera. Vi är galet arga kan jag lova. Köpte en ny kamera bara dagar innan lillen föddes och tror ni inte det är fel på den… grrr. Hade bara flyttat över bilder en gång innan vi for till sjukhuset och förvånades då över hur olika kvalitet de hade. Några knivskarpa, några hur bra som helst men tyvärr alltför många gryniga, korniga och oskarpa med konstiga färger. Och så köpte vi den just nu för att gardera oss eftersom den gamla på grund av åldersskäl börjat ge sig mer och mer. Troligtvis hade den klarat första veckans intensiva fotande bra mycket bättre… Så nu ska här klagas. Tyvärr hjälper ju inte det men jag hoppas de ger oss en ny direkt så vi inte ska behöva dras med ett måndagsexemplar framöver. Det otroligt trista är ju bara att dessa första bilder kommer förbli som de är.

8 kommentarer:

Isabelle sa...

Ååååååååååååååååååååå.. SNYYYYFT!! Kära nån! Har inte tittat in här på ett par dagar när jag under resan hem från ikea kom på.. men Anna!! Det måste ju ha hänt något nu!! Och så ser jag - vilken liten sötnos! Stort grattis till ännu en till liten prinskorv. Är så glad för din och er skull! Önskar man bodde närmare så man kunde få komma och klämma lite på honom. Och Alvin, vilket självklart namn på en sån liten sötnos. Jag hoppas DU också mår bra! Gissar att storebror och storasyster är supermalliga nu också. Stor kram och hoppas på mer mer mer bilder snart!

Sandra sa...

Han är bara helt gudomlig! Nu bara MÅSTE vi ju ta oss nedåt om någon månad eller så :-) . Det känns så fantastiskt att ha fått följa dig hela vägen med både Vilma och Alvin och nästan hela vägen med Filip! Vilken glädje... Jag tycker alla tre sett väldigt olika ut som nyfödingar, ovanligt söta också! Är liiite avis på dig som får njuta en helt nybakad och väldoftande bebis. Säger det igen, tänk att denna ljuvliga varelse kom till er, det var verkligen meningen. Kraaam

Erica sa...

Så fin!

Tråkigt med kameran, hoppas det löser sig smidigt och snabbt!

Vill absolut träffas! Vi kan nästan när som helst.

Kram

SandraS sa...

Hej kära vänner! Vilka bra bilder ni fått på Alvin, ni har verkligen fångat honom som han ser ut i verkligheten. Det tyckte jag var jättesvårt när J+N var så små. De såg alltid annorlunda ut på bilden mot vad man själv tyckte. Men dessa är ju verkligen Alivn tycker vi. Längtar redan efter er igen =)Ni är så goa allihop! Kram Stenmarkarna

Anonym sa...

Han är inget annat än fullkomligt bedårande och alldeles, alldeles underbar er fine lille Alvin!

Massor av kramar

Viktoria sa...

Så söt. Som sina syskon.

Hoppas allt är bra!

kramar

Snäckan sa...

Hoppas allt är bra med er alla fem. Ville bara kolla om ni möjligtvis fått ett paket på posten? Litar nämligen inte en sekund på det "företaget".

Kram

Anonym sa...

Hej!
Blev tipsad av Sandra att titta in på din blogg....
Vilken underbar liten kille ni har fått! Hoppas att ni mår bra hela familjen. Hälsa Filip och berätta att jag saknar honom!
Många kramar från Eva-Lott