måndag, november 09, 2009

Halsfluss och liten Alvin :(

Äsch då, lite motvind nu faktiskt. Halsen from hell blev ännu värre under natten och i morse ringde jag vårdcentralen. Väl där konstaterades snabbt halsfluss och jag ska nu knapra penicillin, visserligen kanske lika bra eftersom man vet att det snabbt vänder då.

Samtidigt var Erik (som är hemma för vård av sjuk fru idag) och barnen på BVC med Alvin för första vaccinationen och ny viktkoll. Upp hade han gått men inte så mycket så nu väntar nytt besök på fredag... Vilken följetong detta börjar bli. Och måtte nu bara inte jag smitta honom.

Så nu jäklar ska här kureras. Jag tror jag inleder med lite inbjudningskortspyssel till barnkalas, sånt kul gör gott i själen och då glömmer man kanske till och med bort en öm hals för en stund...

7 kommentarer:

Unknown sa...

Oooohhh neeeeej, inte Jonathans halsfluss...Neeeej!!!Det var absolut inte vår mening att föra denna smitta vidare! Hoppas nu att den försvinner riktigt riktigt fort! Krya på dig! Vi hörs!
/Kramar från Jenny

Anonym sa...

Oh, halsfluss alltså! Usch va tråkigt! Va tapper du är som fixar allt Anna, med kalas och amning och allt mitt i detta. Krya på dig riktigt snabbt så vi kan ses och fika snart också. Saknar dig! Kram Hanna

Anonym sa...

Krya på dig, Anna!

Ja, hoppas att dina 3 små klarar sig. Alvin får förhoppningsvis lite motståndskraft via din medicin.

Annika

Emelie m familj sa...

KRYA PÅ DIG VÄNNEN!!!

Anonym sa...

Halsfluss och halsinfektioner överhuvudtaget är inget att leka med. Får jag rekommendera vassle på yoghurt. Det lindrar och bidrar snabbt till tillfrisknande.
Tag yoghurt naturell, mild eller vilken som helst som är "levande". Slå i melitta eller silduk så som man brukar göra när man gör zatsiki. Det som rinner igenom är surt och innehåller bakterier vilka har förmågan att jag bort de dumma. Man gurglar sig och sväljer helst vasslen. Barn brukar ha lättast att vänja sig med smaken. Det händer att de sedan frågar efter det när de får ont i halsen. OBS! Huskuren ersätter inte på något sätt läkares ordination utan är främst ämnat som komplement. Men i väntan på läkarhjälp och medicin bör man prova.

Viktoria sa...

Pencillin vänder ju som du skrev det onda snabbt, och Alvin hade ju gått upp lite iallafall. Hoppas du klarar av att "inte känna dig stressad" över allt, och lyckas få mjölken fet.
Krya på er.
Håller tummarna för ordentlig viktuppgång på fredag.
Kramar

Erica sa...

Krya på dig!
Håller tummarna för vägningen på fredag.

Kram