lördag, november 07, 2009

Vad är det för en dag...

...jo, det är ingen vanlig dag för det är Vilmas födelsedag! Tänk, i dag kan vår lilla tjej titulera sig 2-åring. Vår älskade, älskade lilla gumma. Lillsnorpan. Vårt hjärtegryn. Lillasyster och storasyster med ett hjärta av guld, ett fnittrigt bubblande skratt och en vilja av stål. Omtänksam och kramig. Mammig. Pappig. Totalt tuttberoende. Ivrigt babblandes och för tillfället en riktig liten härmapa som fullkomligt spritter av jag-vill-lära-mig-att-prata-lust.


Lyckan över att få ha en liten prinsessa som du i huset är så stor, så stor och vi är så glada att vi får dela våra dagar med dig, du underbara. Grattis lilla hjärtat på din andra födelsedag!

Och som vanligt kan jag inte låta bli att vältra mig i de magiska minnen man som mamma har från dagen då man för första gången fick möta det lilla knyte som man burit inom sig så länge. Som vanligt faller också en och annan tår när man tänker på vilken lyckans ost man är som får uppleva detta fantastiska i att vara just mamma.


Liten Vilma, två veckor gammal och äntligen på väg hem från sjukhuset. Fler bilder och minnen finns i förra årets Vilmavecka. Återigen insåg jag när jag nyss kikade tillbaka hur värdefull bloggen är att ha för minnets skull...

3 kommentarer:

Erica sa...

Ett stort grattis, lite sent men lika väl ment, till sötaste lilla Vilma!

Kramar från Isabelle och Amanda

PS. Hoppas att mamman kryar på sig snabbt.

Anonym sa...

Grattsi finaste, finaste lilla Vilma! Tänk att du nu är två år och har två underbara föräldrar och två söta syskon. Du är en lyckligt lottad liten tjej. Hoppas du hade en fantastisk födelsedag.

Kram

Anna sa...

Åhhh GRATTIS lilla Vilma-sötisen på din 2-års dag <3
Kram från oss!
Krya på mammans hals nu också!