fredag, februari 26, 2010

Fredag kväll

Vi ÄR på benen, otroligt nog! Sällan känner man väl efter så pass mycket som när magsjukan är på besök men den här gången ser den – peppar, peppar – ut att ha nöjt sig med två femtedelar av familjen. Även de är på benen igen, dock fortfarande ynkliga i ätandet vilket är så synd för man vet ju hur mycket snabbare man återhämtar sig om man får i sig lite.

Och den som känner kräkdoft i vårt hus har fel på näsan kan jag tala om för här har snudd på blivit vårstädat på kuppen! Inget ont som inte för något gott med sig. Jag blir alltid lätt överdriven i dessa lägen och huset är nog nu så nära kliniskt rent det kan bli. Så även alla handdukar, sängkläder, kuddar, täcken och vanliga kläder som råkade ligga framme under sjukdagarna... Till och med de små har varit på så nära spa-behandling de någonsin kommit :) Och nej, jag är absolut ingen hypokondriker men magsjukebaciller är enligt min mening till för att städas bort! Bara för det hämtar jag väl hem nya på Ica i morgon...

Nu ska vi heja på skidskyttekillarna och ÄNTLIGEN se veckans tevehöjdpunkt - Solsidan! Det var länge sedan vi längtade så efter något på teve. Alla karaktärer är högst älskvärda, träffsäkerheten är klockren och vi skrattar eller småfnissar större delen av de halvtimmeslånga avsnitten. Det här är humor när den är som allra bäst!

På tal om humor måste jag bara knyta tillbaka en sista gång till magsjukeeländet. När det var som värst i onsdags morse och jag stod och duschade Filip kom Vilma blekfis inlunkandes i badrummet och kom på: "Vimma hämta Fillips songer!" Och så gick vår lilla hjälpreda på darriga ben uppför trappan för att hämta kalsonger till storebror. Och lille Filip, som för tillfället var ännu mer blekfis och frossade så han nästan hoppade där i duschen stackaren, sa med knappt hörbar stämma: "Ta några häftiga Vilma." "Jaa, Fillip!", hördes från trappan. En liten stund senare hörs dunsande ljud. Vilma uppenbarar sig åkandes ner på rumpan i trappan samtidigt som hon viftar med Filips turkosa helikopterkalsonger framför sig :) När jag lite senare kommer upp med ren tvätt ser jag flera par utspridda kalsonger i Filips låda. Kalsonger som lillasyster antagligen sågat och ansett "ohäftiga".

Det här är också humor när det är som bäst. Vi fnissar fortfarande!

Bild: tv4

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken underbar liten solskenshistoria om "Fillip" och "Vimma" i all magsjukemisär ;-)

Solsidan är ju bara bäst och såååå rolig. Vi skrattar vi med mest hela tiden.

Kram