söndag, mars 21, 2010

Kvällsmys

Den där vällingen som jag i förra inlägget skrev ställde till det - eller inte - testar vi nu igen. Mätt är ju alltid en bra förutsättning för en god natt. Vällingen intas helst och smidigast i pappas famn då det ju hos mamma finns en stark konkurrent till flaskan :)

Och precis nu vaknar någon däruppe... det är bra märkligt. Han är som en klocka. Det skiljer banne mig inte många minuter på det här uppvaknandet varje kväll. Nu testar Erik att söva om, wish him luck. Lilleman må vara liten men inte dum. Han vet mer än väl att något lockande mysigt finns i närheten!

Bäst att jag smiter upp och gör mig nattklar i alla fall. Alltid lika ljuvligt skönt att krypa ner i sängen och åtminstone få ligga där och vila. Hur mycket man sen får sova, det vet man aldrig nu för tiden. Hoppas er helg varit vårligt skön och fylld av drippdropp och plusgrader!

2 kommentarer:

Lina sa...

Vilken underbar bild. Påminner om Gustav när han var liten. Han älskade verkligen välling.

Mamma och jag längtar efter att få träffa er...

Lina

Lotta sa...

Ååh vad han var lik sin storasyster på den bilden. Haha! Vad tydligt det blev. Söta lilla gose. Jag säger det igen: Tiden går så foooooort!

Kram på er!