onsdag, mars 24, 2010

Tema Barnkläder – PO.P

En färgglad t-shirt till snygga jeans på vår stora kille gör mig glad. Dessa fantastiska från Polarn o pyret är som fyra godisbitar och alla lockar de på sitt sätt. Temat är som ni ser lek och lär. Priset får mig dock att välja ut en och...nej, jag kan faktiskt inte bestämma mig.

Den med alfabetet på teckenspråk är ju riktigt fin fast jag hade hellre valt en annan färg så kanske att valet ändå kommer hamna på den röda. Eller den gröna då labyrinter är helkul att dra med fingrarna längs för en kille på fyra... Fast - siffror och att räkna är just nu mer än hett här hemma. ”Ett, tå, te, fyr, fem, åtta, tie, tolv” brukar lillasyster klämma i med men i går chockade lilltjejen med att räkna till tolv utan att missa en endaste siffra. Bara åtta som råkade bli ”etta” :) Och på tal om lillasyster. Kanske är det hon som ska få välja ut vilken t-shirt storebror ska få genom sin förkortade variant av Ole, dole, doff där hon med bestämd ton och viktig min pekar med hela handen - ”Ole, doff, koff!”

Vårens klara favorit i småpojkarnas garderober är ett av PO.P:s landskapsmotiv. Det är snälla mormor som köpt byxorna med bondgårdstryck till Alvin och den matchande tröjan till Filip. På hemsidan lade jag knappt märke till dem på grund av jättedålig färgåtergivning – de ser trist gråbeige ut. I verkligheten drar de dock omedelbart ögonen till sig med sina tvärtom härliga färger - varmt och ganska mörkt beige med snyggaste gröna kontrastfärgen i muddar runt hals, ärm-, och benslut. En morgonpigg liten Alvin på väg ut får agera modell för byxorna.

Och Filip han älskar tröjan med undantag för en detalj. Tomaterna. Det var med skräck i både ton och blick som han för några dagar sedan upptäckte de röda, runda små grönsakerna och inte längre ville ha dem kvar på sin tröja. Vi lovade dock att de inte på något vis var ätbara och tröjan var åter en favorit!

1 kommentar:

Anonym sa...

Po.p är kanon. Den gröna hänger i år garderob, hos bägge...

Även Simon har en stor fobi för tomater, vilket resulterar i att allt rött blir väldigt misstänkt studerat. Roligt ibland i fruktsallader eller flingpaket :-)
Kram Viktoria