torsdag, juni 03, 2010

Njuter

Ojojoj, det här är verkligen livet. Att sitta på trappen i ärmlös klänning. Gassande sol på näsan. Kaffekopp och ett kex, två kex, nej tre kex vart det visst (!) bredvid mig. Datorn i knät, en oöppnad Family Living bakom mig. En tung, intensiv och ljuvligt somrig doft i hela trädgården av syréner som nu står i full blom. Alla människor som går eller kör förbi ser helglada ut och man inser att den här solen nog behövdes mer än väl.

Min minsta lilla älskling sover sött i skuggan på baksidan, Filip är på dagis där han möttes av en kramande Frida i dörren :) Och Vilmisen, hon följde med Erik i morse och ska tillbringa dagen hos farmor och farfar.

Och här sitter jag, en smula stressad faktiskt över det jag nu plötsligt har men inte har haft på många veckor - en stunds egen tid. Gissa hur mycket jag skulle kunna fylla den med... Tvätt, städning, hopknåpande av en hela massa Traderaannonser jag tänkt lägga ut med mammakläder, sorterande av pappershögen som växt sig oroande hög på bara några dagar...

Men nej. I dag släpper jag måstena om så bara för en liten stund. Man vet aldrig hur länge solen stannar. Dammråttorna lär definitivt göra det liksom tvätten och papperen i högen så jag låter dem vänta en stund och under tiden njuter jag så mycket jag bara orkar. Och åter inser jag att en av de allra största tjusningarna med att ha livet alldeles fullt hela tiden är att man blir otroligt duktig på att uppskatta små saker och njuta ögonblicken som ges. De där speciella. Hoppas det är något man tar med sig genom åren för det gör en extra lycklig och ger verkligen en extra dimension i tillvaron!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt Anna!
Njöt på jobbet...
Tack för senast
Kram Viktoria

Emelie sa...

Helt rätt Anna, njut så mycket du bara kan! Visst är det underbart att vara hemma en sån här dag och bara kunna njuta...även om det bara är för en liten stund. Härligt!!

SandraS sa...

Mycket visdom där! Ses imorgon =)