tisdag, september 07, 2010

Bullar

Det råder pyjamasbrist i lillemans garderob. De han har i storlek 74 och som fortfarande är lagom börjar sjunga på sista versen då han har haft dem så länge så nu behöver här fyllas på med 80. Jag är en riktig pyjamastok vilket jag verkar ha ärvt från min mamma som älskar att köpa nattkläder till sina barnbarn. Så gör även farmor och lite nu och då dyker här upp nattlinnen och pyjamasar i allra skönaste PO.P-kvalité... Det är sann lyx det. Både för min plånbok och för F, V och A som säkert sover lite extra gott i dem.


Just nu är dock även de urväxta för Alvins del och när jag på sistone varit på jakt efter nattkläder till honom så har jag inte hittat några fina. Det som alltid brukar finnas annars. Denna hittade jag dock på Lindex och även fast jag inte är något stort fan av bakverk på kläder tyckte jag att minstingen i familjen nog skulle klä i den här. Med risk att bli uppäten :) Nästan så man känner doften av nybakat - inte sant?!

3 kommentarer:

Mr Marpe sa...

Men har inte F och V några gamla avlagda? Jag trodde att det var sådana synergieffekter man uttnyttjade som flerbarnsförälder.

Anna sa...

:) Förvisso, fast just storlek 80 är en size de använder länge och som dessutom på barnen i vår familj brukar vara sönderkrupna på knäna, så helt ärligt: från storebror finns inga kvar. Från storasyster några rosa och väldigt tjejiga...

Sen ska erkännas att mamman ju har en förkärlek för att handla lite i bland också.

Nu får du ge dig ut och köpa en bullpyjamas till Adina ;)

Anonym sa...

Inte för att Alvin behöver bli sötare än vad han redan är men visst är det pyssejamasen söt som socker!

Kram