onsdag, september 08, 2010

Upplysning!

En mycket dålig ordvits, jag vet, men timmen är som vanligt sen och jag hade inget bättre för mig än att klämma dit en dålig rubrik :)


Jag har vissa laster. Det är jag medveten om. Till exempel köper jag alldeles för många barnmössor. Inte för att jag tror de små liven fryser om huvudena utan för att det är så galet kul! Det finns SÅ mycket söta/tuffa/fina/coola mössor som dessutom inte behöver kosta så mycket.

Under köksrenoveringen fick jag erfara att jag tydligen köper mycket servetter också. Det hade jag helt ärligt ingen aning om men när jag vid uppackningen för tredje gången bytte låda på grund av att de inte fick plats och till sist fyllde en underlåda som är väldigt djup - med bara servetter - ja, då insåg jag faktum.

Och så är jag lite av en lampoholic också. Lampor är VÄLDIGT roligt och kan ju vara så otroligt effektfullt. Gissa då, på tal om effektfullt, om jag trodde jag såg i syne i går på Ikea när en dröm visade sig ha gått i uppfyllelse nämligen MASKROS i mindre tappning!!!

Tycker den är fantastiskt fin men den stora klumpen i vårt helt normala hus med normal takhöjd överallt skulle nog liksom ge känslan av att den fyllde ett rum. Därför har jag sedan första gången jag såg den gått och önskat att den skulle komma i lite mer lagom storlek och tänk, nu har den det! Dock finns den inte på hemsidan vilket oroar mig lite. Tänk, så har den redan sålt slut och kommer inte in igen förrän om typ ett år. Så det brukar kunna vara när vi så gärna vill ha något. Vad dum jag var som inte slog till direkt... Hursom. I sovrummet ska den få bo när och om vi nu får tag i den och jag tror vi därmed kommer ha en ny favorit här hemma.

Andra snyggingar som drar åt sig min uppmärksamhet just nu är golvlampan LUNTA samt bordslampan FILLSTA som även de skulle göra sig bra på platser som jag redan funderat ut...

Nej, nu ska jag krypa ner och kanske drömma om den där maskrosbollen som förhoppningsvis snart hänger över våra huvuden när vi vaknar... Natti natti!

2 kommentarer:

anna e sa...

Ååå..jag drömmer också om maskroslampan. Vi måste åka snarast och inhandla...

Therese sa...

Finns den i mindre tappning, det vill jag också ha!!