onsdag, september 29, 2010

TACK!!!

... för alla grattishälsningar i går. Här och på posten och mobilen. Inte trodde jag att jag skulle bli så ihågkommen på en alldeles vanlig födelsedag! Alla snälla ord och tankar värmde dock enormt och jag känner mig i dag både som en nöjd och glad 34-åring. Oj, vad gammalt det såg ut sådär i skrift...


Med några av favoritmammorna och favoritbebisarna tillbringades förmiddagen i stan. Jag blev ordentligt bortskämd med både frukost och fika och kände mig tack vare det levande presentkortet Sandra som ett barn som bara kan peka och säga ”Får jag den?” Nu tycker ju jag som en del av er vet att sådant här också är lite jobbigt. Ger hellre än får med andra ord men är dig Sandravännen evigt tacksam för den ursnygga vita ljusstaken som nu byggt bo i vår hall :) Den är SÅ fin och jag har på känn att den även skulle göra sig bra i ert nya hus...
Som om inte detta vore nog låg plötsligt ett prickigt paket på bordet och däri... däri låg något mycket värdefullt. Jag är inte säker på att personen bakom faktiskt förstår exakt HUR glad jag blev men att få något egengjort som jag dessutom har sneglat på länge och tänkt – den som ändå vore så pysslig och duktig... – det blev liksom extra bra!

En annan mamma Anna jobbar som konstnär när hon inte är mammaledig och gör mycket FINT. Bland annat jobbar hon textilt och jag är ofta på henne om att hon borde börja sälja just det jag fick samtidigt som jag förstår att det kanske inte skulle vara så lönsamt med tanke på tiden det tar att göra en... Men jag är säker på att de skulle bli en succé!

Den vita virkade ramen som levererades med en bild från bloggen på liten sovande Alvin ligger här nu som en trofé som väntar på en alldeles särskilt bra plats någonstans i vårt hem. Jag föll pladask för dessa ramar första gången jag såg dem hemma hos A och att nu själv få vara ägarinna till en gör mig så LYCKLIG!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott!
Kram Viktoria

Anna e sa...

Härligt att få göra någon lycklig! :)
Det är ju väldigt roligt att ge bort när man vet att det blir uppskattat!

"Fina flickor ska fint ha"

Det var verkligen en helmysig dag igår tyckte vi me´!

Frida är för övrigt lite avis på att inte hon har Alvin som lillebror! "men du har ju Clara" försökte jag påpeka och henne ville hon behålla men hon vill ha Alvin också!...haha.

Kram på er!

SandraS sa...

Hej! Ja, det var mysigt igår tjejer!! Och du Anna är som du själv skriver inte lätt att skämma bort ;)man får helt enkelt bara sätta munkavel på dig och köra på! FÖR DET SKA DU BARA HA, SÅ DET SÅ! Och den där ramen...oj oj oj vad fin den var. Ska bli spännande att framöver se mer av Anna E´s konstverk! Hej hopp! Sandra

Anonym sa...

Blir arg på mig själv som varit så pass ouppdaterad att jag totalt missat din födelsedag :-(

Men hur som helst tusen grattiskramar i efterskott!!

Det låt som du hade en fantastisk dag med mycket fin omtanke.

Kram