tisdag, oktober 26, 2010

Snart börjar det...

Nu är jag sådär ”out of blogging” igen. SÅ nedrans trist men så är det. Dygnets timmar räcker inte till just nu. Årets månad med stort M, eller snarare stort N närmar sig med stormsteg. November. Och alla som känner oss vet att vi ju lyckats pricka in två små ljus av tre mitt i höstmörkret. Så starkt skinande är de och de tinar upp vilken frusen höstsjäl som helst :) Ett av ljusen heter Vilma. Det andra heter Filip och om bara några veckor kan de kalla sig 3-åring och 5-åring... Helt galet! Galet mycket kommer det också vara att göra som vanligt med barnkalas dit och släktkalas hit. BVC-kontroller här och tandläkarbesök där. Bilder som ska skickas in till tidningen och presenter som ska köpas. Inbjudningskort som ska fixas och kakor som ska bakas. Kanske borde mamma Anna sänka kraven på sig själv en aning men frågan är om hon kan?!

Varje år är jag också optimist och tänker att nu, i år, SKA vi inte stressa med något... Faktum är att förutsättningarna just detta år är bättre än de brukar. En Vilmabild ska mailas i väg till den lokala blaskan redan i kväll. TRE dagar före sista dag! Inte likt mig. En hel del presenter fixades vid vår lyckade Ullaredstripp för några veckor sedan där mycket på listorna kunde bockas av och som grädde på moset har vi nu fått kallelser till alla fem besök hos bvc och tandläkare som skulle ske i november och jag blev barnsligt glad då jag insåg att vi fått fyra av dess fem tider samma förmiddag – utan att de krockar med varandra! Nästan för bra för att vara sant att kunna bocka av nästan allt på en gång.

Det här var egentligen bara tänkt som ett litet livstecken från mig. Dessa inlägg är inte de roligaste att varken skriva eller läsa men jag ville så gärna lämna en liten lägesrapport. Senast i dag sa jag till några mammor att jag önskar mig en bloggtimme varje dag. Det vore ren och skär lyx och jag lovar att jag inte skulle använda den till något annat! Vilken dröm det vore...

Nu till en annan. Dröm. Senaste kvällarna har projekt dockskåpsmålning startat efter barnens läggning och Erik har precis gett sig på insidan. Det ska bli så spännande att se vem som kommer leka mest med det. Alvin är helt klart en het kandidat då han just nu har sinne för småsaker... Jag tror dock att Vilma kommer pyssla och fixa en del hon också. På hennes önskelista står saker att fylla det med. Inte billigt på något sätt och prisvärda Hiko kommer garanterat få en hel del beställningar från oss. Sen får det fyllas på efter hand. Perfekt med både födelsedag och jul så nära inpå varann ibland!

Nej, nu kallar penseln! Ses snart igen hoppas jag!

Inga kommentarer: