onsdag, november 03, 2010

Finkläder

Jag tror inte jag är den enda som fallit för Polarns ”Älskade Mönster”. Bilden på reklamen med storebror och lillasyster har nog fallit många mammor med just en storebror och en lillasyster i familjen i smaken och i PO.P-påsen från Örebro ligger mycket riktigt en grönrutig skjorta till Filip och en mönstrad klänning till Vilma. Helt ljuvliga plagg! Jag är BRA sugen på att även dra in lillebror i denna härliga matchning och sätta på honom en likadan skjorta som storebror…


Lite festligt är att de här kläderna inte är något som normalt sett faller mig i smaken men just nu, denna tid på året, så är det faktiskt kul med lite extra fina finkläder till de små. Vilma är normalt sett ingen sockersött klädd liten tjej heller. Hon älskar sina leggings och jeans och till det tunikor och klänningar i ganska så enfärgat eller kanske lite randigt så det här blir en kul kontrast till det vanliga.

Med tanke på de tre kalas vi ska ha härhemma inom de närmaste veckorna samt de fyra barnkalas de ska på innan halva januari har gått, det kusinfödelsedagskalas vi är bjudna på om några veckor, det julbord vi ska smaska i oss med farmor och farfar plus jul-, och nyårshelgen – då är det dessutom befogat att satsa lite på finkläder. Gärna mer än ett ombyte dessutom…

Bilder lånade från PO.P.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Hej! Nu har jag hittat till din mysiga blogg! Kul!
Kram Camilla, Olivias (och Rebeckas också så klart...) mamma

Anna sa...

Nämen hej - igen i dag :) Vad ROLIGT att du också är "härhemma"!

Hoppas ni hade en mysig lekdag och att lillan kom över cykelsaknaden sedan ;)

Kram kram