onsdag, december 22, 2010

Dubbelsuck...

Neeej... nu är jag knäckt. Det här är det värsta som finns för mig. Att inte hinna i tid med saker. Jag må vara en tidsoptimist av högsta rang och är ganska ofta ute lite väl i sista laget med saker. Något som dock förbättrats avsevärt sedan vi blev fem i familjen.

Julkorten, som det hela givetvis handlar om - vad annars när det gäller oss liksom?! - fixades förra helgen och skickades till tryck på tisdagen, dvs. för en vecka sedan. Jag har ju aldrig för avsikt att skicka med julfrimärken utan brukar köra på vanliga men hur sent de än skickas så har de ju alltid kommit fram till jul vilket är huvudsaken. Utom i år :(

Trots svindyr frakt har vi dock fortfarande inte sett skymten av våra kort och när de heller inte fanns i brevlådan i går började jag bli smått nervös. Har därför skrivit alla adresser på små klisterlappar så att de ska gå snabbt att fixa färdigt när de väl kommer eftersom posten nuförtiden kommer så himla sent och man ska hinna göra i ordning denna giganiska bunt och få iväg den innan de tömmer lådan. För en timme sedan kom dagens post men inga kort i dag heller... Så fick jag syn på avin om stort paket som skulle hömtas ut på Konsum. Erikhjälten, som egentligen jobbar till 17 den här veckan åkte direkt från jobbet ändå, först hem och hämtade avin och sen bort till Konsum där han hämtade ut - en julklapp från mitt jobb...

Säkert jättefin men just nu skiter jag i den. JAG VILL JU HA VÅRA JULKORT!!! Gaaahhh, så frustrerande. Laddade på ordentligt och letade med förhöjd puls och några vassa ord på tungspetsen fram telefonnumret till företaget som inte hållit vad de lovat. Och det är då jag ser det rödmarkerade meddelandet på förstasidan. Att de svåra väderförhållandena gjort att de lokala postdistributörerna har leveransförseningar... Alltså har tryckeriet gjort vad de ska och då kan man ju inte ringa och klaga. Trots att man lagt ut en smärre förmögenhet på julhälsningar som nu inte kommer komma fram i tid. En sorg för en perfektionist som jag. Blir uppriktigt ledsen så jäkla mycket tid som man lägger ner på detta varje år. Nog för att jag inte var tidigt ute men väl i samma tid som jag alltid är och det brukar ju gå. Att dessutom inte ha fått det man beställt för en vecka sedan trots en mer än rejäl fraktslant är ju bara för surt.

Så, alla ni som läser här och brukar få en julhälsning per post från oss. Den kommer - och tills vidare lovar jag att åtminstone bjuda på ett smakprov eller två här så länge.

Nu ska jag dyka ner i en av julgodisburkarna och tröstäta. Känns åtminstone lite bättre nu när jag fått gnälla av mig här och älta detta tråkiga. Det som gör att jag helt enkelt bara får skaka av mig det nu är att ju ingen rår över vädrets makter. En vit jul får vi alla åtminstone i år även om ingen hälsning från familjen Astliden dyker upp i er brevlåda innan dopparedan :)

På återseende lite senare!

2 kommentarer:

SandraS sa...

Vi kommer sakna er i "korthjärtat" under julhelgen....!!! Men den som väntar på något gott ;) Kolla in på min FB får du se lyckliga grabbar och supersöt Ester som öppnat första julklappen redan på lilljul med farmor. KRAM och tack för senast! HÄLSA

Anna E sa...

neeeej..Kom de inte idag heller!!

Stackars dig! men vi kommer ju njuta ännu mer när det väl dyker upp :)
Så försvinner det ju inte i mängden av de andra heller!
Jag får nog vara glad om jag får iväg nåt på mail som vanligt...tråkigt men sant.

Mysigt att ha er här idag :)

Kram!!