lördag, januari 15, 2011

Lördagkväll på fyr man hand

Det pep precis till i telefonen och den femte och saknade delen av familjen är i detta nu på väg hem efter att ha ätit och umgåtts med kollegor i kväll. Han åkte när vi åt kvällsmat så nästan hela dagen har varit vår tillsammans, och ändå saknar man att få just kvällen. Dock hade jag och barnen lördagsmys de luxe med film, godis och stooora popcornskålen. Alvin gjorde några djupdyk i den och drabbades efter en stund av någon slags popcornchock när han sprang omkring som en liten tok. Runt, runt, runt med sin lilla skål viftandes i luften, bedjandes efter mer. Vingligare och vingligare blev det hela. Och fnissigare och fnissigare. Det hela avslutades med ett gigantiskt brak där bak och lördagsmyset slutade för Alvins del i duschen och hans kläder i tvättmaskinen :)


Vilma somnar alltid på tre sekunder efter det att man läst bok, stoppat om och pussat godnatt. Filip däremot hinner knappt lägga sig ner förrän han sätter sig upp igen, klättrar nerför sängen och sedan vidare nerför trappan till oss där han vill soffmysa en stund till. Faktiskt väldigt mysigt, särskilt en kväll som denna när jag varit själv.

Men vad ska man sen passa på att göra? Egentligen borde man ju ta tag i något riktigt tråkigt och efterhängset och äntligen få det gjort. Eller blogga tio inlägg på en gång. Eller läsa ikapp andras. Eller vika tvätt - fast nej, inte på en lördagkväll. Valmöjligheterna var plötsligt så många och jag så trött att jag helt sonika blev kvar där i soffan. Slösurfandes med teven på i bakgrunden. Småtrevligt men samtidigt "slöseri" med tid. Jag känner alltid att jag BORDE passa på att göra något. Nu har jag istället gjort ingenting i två timmar och kanske borde jag vara stolt. Det är inte så ofta det händer, så jag passar på att känna mig nöjd med det och så gör jag alla måsten i morgon i stället. Både de roliga och de tråkiga.

Måste i alla fall passa på att visa Vilmas nya mockasiner. Hon har fått för sig att hon absolut vill ha ett par och i dag på Lindex hittade vi dessa. Visst är de fina!? Får genast hopp om att mönstret och stilen är en försmak av vårens kollektion därifrån. Tänk den blomman på en mössa, som en enda stor detalj frampå en klänning eller som många små på strumpbyxor...

2 kommentarer:

Lotta sa...

Anna.

Nu är du så snäll och gör som du sagt åt mig att göra så länge: Byt karriär för Guds skull. Och för vår. Stil och design är din grej. Helt och hållet. Gör något av det Anna. Så blir du lycklig, och vi får förhoppningsvis höra och se mer av dina tips, och idéer.

Emelie sa...

Ja, visst är de fina!!!! Jag har köpt ett par till J också!! Så snygga! Hoppas verkligen på en liknande mössa i vår!!

Kul att du uppdaterar så ofta nu :)

Kram till dig och alla andra i familjen!!!