torsdag, januari 13, 2011

Vårkänsla

Den här finfina vårjackan pekade vår numera rosa lilla dam nyss ut i H&M-katalogen - "Åååhhh, vad fin! Mamma, den behöver jag nog alltså", och vilken mamma kan motstå den kommentaren?! Dessutom tycker jag denna parkas, som även finns i khakigrönt, är helt ljuvlig. Jag låter mig dras med av den lilla känsla av vår som plötsligt infann sig i kroppen när vi bläddrade i katalogen för att lika snabbt inse att det dröjer ett bra tag till dessa tider. Det blir nog många pulkaturer och snöskottningar och sliriga promenader med vagnen innan vägarna är torra och sopade och man promenerar i vårskor till ljudet av fågelkvitter... Men det gör mig inget. Jag tycker om den tid som nu är men drömma lite grann, det kan man ju alltid göra.

Nu ska jag försöka kurera mitt för dagen ömma huvud inför kvällens luciatåg som jag hoppas kunna följa med på. Det var annars en väldigt snäll bacill den här gången som redan verkar så gott som bortblåst på de flesta i familjen.
Och mitt i mitt första vårinlägg hör jag plötsligt den lille stjärngossens glada toner från rummet bredvid där han verkar öva på ett litet julpotpurri samtidigt som han bygger lego: "Ute är mörkt och kallt..." tätt följt av "Tänd ett ljus och låt det brinna" och så "I ett hus vid skogens slut" i lite uppoppad version. Och genast befinner vi oss mitt i mörkaste vintern igen. Brrr...

1 kommentar:

anna e sa...

Visst var de duktiga våra små(stora) fina 5 -åringar!!

Den snygga jackan har vi förresten också spanat på i katalogen. Jag tycker den gröna är så snygg..Frida gillar ju såklart den rosa :)

Kram Anna