måndag, januari 24, 2011

Vilken jävla vagn?!

Ursäkta språket men det var inte jag som sa det. Måste bara vidareförmedla denna utsökta kommentar som en småbarnspappa, själv dragandes på en barnvagn dock ej av dubbelvariant, sa till sin fru när de mötte mig på stan i dag. "Vilken jävla kommentar", var det jag ögonblicket därefter fick lust att kontra med vilket jag såklart inte gjorde. Skulle inte känts vare sig trevligt eller naturligt att svära mot en okänd utan jag höjde i stället på ögonbrynen samtidigt som jag bländade av ett leende mot pappan. Han svarade med att titta på oss igen som om vi kom direkt från en annan planet.

Vi kom dock precis från parkeringshuset och fick en mysig tur på stan. Mamma och jag och två av tre små - i sin utomjordiska farkost ;)

Tillbaka till vagnen. Det händer faktiskt titt som tätt att folk tittar med stora ögon, knorrar lite över att man tar plats, säger "Och där kommer du med bred last!" eller varnar en för att "Här kommer du ALDRIG förbi med det där ekipaget!!!" Så skönt då att man ALLTID kommer förbi då den både är lättstyrd och smalare än den ser ut. Lite märkligt är det dock att folk reagerar, jag tycker ofta man ser dubbelvagnar när man är iväg. Lite svårt att ensam dra två vagnar liksom ;) Kanske är det för att man nu med vinterjackan på, två tjockklädda barn i vagnen varav en i åkpåse och så kanske en filt över helt enkelt SER mycket ut! Vi blir garanterat ett nättare intryck framåt våren :)

Men - flest är såklart och tack och lov de som är helt vanliga och trevliga. De som ler vänligt och kikar ner i vagnen för att se vilka filurer som gömmer sig där. I dag två små tröttisar varav den största av dem (!) faktiskt sov sig genom nästan hela rundan bredvid lillebror (som var den som skulle sovit) som gjorde situps för att få en skymt av storasyrran.

Nu ska här betalas räkningar med Guldbaggegalan i bakgrunden!

Inga kommentarer: