onsdag, mars 09, 2011

Filip bloggar!

"Jag vill blogga med dig, mamma", sa Filip nyss. Såklart du får sa jag, så härmed får jag lov att presentera - dagens gästbloggare Filip 5 år!


bilen har vat på värksta. onsda. filip har bygkt n åtevinistaton i smälego. jahar ritat en stenkros.

(Förtydligat: Bilen har varit på verkstad. Onsdag. Filip har byggt en återvinningsstation i smålego. Jag har ritat en stenkross.)

Så långt orkade illeman ljuda, bokstavera och leta bokstäver på tangentbordet! Nu skriver mamman lite för Filip blev trött ;) Men det är fortfarande han som pratar:

Jag har kollat färdigt på min nya film som mamma och pappa köpte i Ullaled. Och lekt med min tanklastbil i smålego som jag fick också. Äääähh... blablablabla...


Busat med pappa och lagt glaskulor i hans springskor och bakat en kladdkaka med grädde och apelsin och kiwi. Och den har jag gjort allting på utan att sätta in i ugnen. Äääähh... Jag tog kort på pappas bit som mamma hade lagt upp och på min bit som jag la upp. Äääähh...


Man får inte säga skit har mamma sagt men hon säger skit ganska många gånger (Ooops, säger mamman :))

Sjuk. Lite hostig och pyttelite snorig är jag. Nu har jag bloggat färdigt. Nu måste jag äta en godis! (hmm... det var värst vilka friheter han tror sig ha på en helt vanlig onsdag, men okej då. En. Bara för att han bloggat så bra!)

Hejdå mammas kompisar!

Foto: Filip!

2 kommentarer:

Mr Marpe sa...

En helt ny generation. Bloggar vid fem och bygger återvinningsstationer.

Anna sa...

Haha, så sant :) Vilma "messar" ju redan sina kompisar på leksakstelefonen så undrar just vad årgången Adina och Alvin kommer pyssla med?