onsdag, mars 09, 2011

Kvällsvak...

Tre små feberheta kroppar sover oroligt i rummen bredvid. Vilma har haft nästan 40 grader i dag och Alvin nästan 39 nu i kväll. Även Filip fick feber innan han la sig så nu är det sjukt här. Hostan låter förskräcklig på dem alla och snormängderna ska man bara inte tala om. Jag ser ut som en levande näsduk efter Alvins alla dykningar med avtorkande av näsan på mig idag :)

Erik kom hem i vanlig tid för att sedan åka tillbaka till jobbet vid nio. Nu ska han jobba natt som de gör ibland och sen vanlig dag i morgon. Tyckte uppriktigt synd om honom när han åkte i väg i snöblasket med mörka ringar under ögonen och rejält förkyld. Den här veckan kostar på i energi helt klart...

När jag så efter en stunds tvätt- och diskplock äntligen satte mig ner i soffan vaknade en yr Alvin - tre gånger inom loppet av en timme. Sen satte jag mig igen för en lååång stunds efterlängtat ikappläsande hos min kära Snäcka och vet ni vad som händer då? Jo, Vilmastackaren kräks igen... Och jag är åter själv hemma. Dock den här gången med bara ett barn vaket. Men hur skumt är inte det då? Att hon kräks igen, två dygn senare. Vad är det här för bacill egentligen?

Så nu sitter jag här och törs inte riktigt lägga mig ännu då lillans mage knorrar och jämrar sig så det hörs ända till nedervåningen... Wish me luck denna natt nu!

3 kommentarer:

Mr Marpe sa...

Oj, verkar jobbigt. Tycker det är lite jobbigt när Adina hostar och har feber. Men hon är ju bara en.

anna e sa...

men stackars er!!!..ååå. jag tänker på er alla!
Hoppas hoppas att ni alla är krya snart!!
Puss å Kram!

Anna

Anna sa...

Martin - Jamen, man ska absolut inte underskatta ett sjukt barn. Det räcker så bra... Vår trio är ändå rätt lugna när de är sjuka, enda kruxet är att man saknar ett knä för den tredje ;)

AnnaPanna - TACK :) Jag har känt av dina tankar när jag bläddrat i min mysiga tidning! Längtar tills vi ses nästa vecka för DÅ är vi friska, eller?!

Kram kram