onsdag, mars 02, 2011

Hjärtans rar ska hjärtan ha...

Hej och välkomna till min jackblogg :) Skämt åsido, det verkar på allvar som att jag har drabbats av någon typ av jackdille denna vår. Ser jackor vart jag än vänder mig. I alla fall rena tjejjackor... Nu har jag visserligen inte tittat så mycket åt småpojkarna i familjen ännu men det lutar starkt åt Villervallas unisexjackor även denna vår. Vi var supernöjda med Filips förra året och jag gillar ju då att de inte bara är - blå - som pojkkläder ofta är :)

Men nu var det ju en helt annan jacka jag skulle tipsa alla småflickmammor om. Alla småflickmammor som är på jakt efter en "finjacka" till sitt lilla gryn som inte är enfärgad och som har ett mönster av hjärtan. Modellen är ljuvlig och blir tack vare de snyggt gröna hjärtanen inte för gullig utan snarare lite retrocool.

När jag och barnen för några veckor sedan var på stan på jakt efter present till sötaste lilla kompisen Ester som fyllde 1 på självaste Alla Hjärtans Dag, så hördes plötsligt Filip mitt bland bebisplaggen: "Mamma, den hääär skulle Sandla gilla!" Sandra är mamman och jag behövde bara slänga en snabb blick för att konstatera att ja, DEN skulle Sandra gilla ;) När jag så gick närmre såg jag att det ju inte var en klänning som jag tänkt utan en jacka... och en jacka kan man ju inte köpa till någon som fyller 1. Jag har aldrig någonsin gjort det innan och kommer troligtvis aldrig någonsin göra det igen men efter en sekunds betänketid gjorde jag det den här gången. Tänkte att det om inte annat får ses som ett presentkort i klädaffär... Lite roligt också att det var Filip som hittat den!

Jag hade dock inte behövt oroa mig. En stund efter att paketet öppnats trippade en hjärtans rar liten Ester ut från vårt hus. Ut i bistra minusgrader men redo att möta våren i sin nya jacka. Mamman hann visst inte vänta på någon vår där ;)

Ljuvligt söt är både jackan och lilla Ester och nästa år, när hon fyller två, då kommer hon få något betydligt roligare det lovar jag (men det är ju så kul när man hittar något som ÄR någon så mycket)!
Jackan finns att köpa på Lindex där också bilden är lånad från.

2 kommentarer:

SandraS sa...

Och vem tultar inte omkring i den där UNDERBARA jackan så fort tillfälle ges... Mamma stoppar in alla tjocka tröjor som finns under så det går alldeles utmärkt =) Ester älskar sin jacka... går ibland till hallen och hämtar den och sina skor och visar tydligt att detta ska sättas på. Sen tultar hon iväg och visar upp sig för alla. Farmor såg datorn när jag hade detta inlägg uppe och utbrast - men det är ju Esters jacka =) Ja, hon hade den idag =) Och det är precis på pricken vad den blev - Esters jacka, hon i ett nötskal. Inte illa Filip =) Puss puss från oss!

Erica sa...

Så söt!
Hoppas allt är bra med er alla nu så ni kan njuta av det underbara vädret.
Kramar i massor