tisdag, mars 08, 2011

Tröttis-, och Fettisdag

Zzznark. Det här skriver jag närapå i sömnen. Det har varit en lång dag. Denna tröttisdag och fettisdag. Men den har faktiskt varit helt okej ändå. Vi är ganska bra på att vända saker till det bättre och en morgon som den i morse som egentligen inte kan bli tröttare än den var är ju bara att vända på. Vilma piggnade till framåt lunch för att nu i kväll åter vara liten, ynklig och matt. Stackars lilla, så medtagna de blir snabbt när de inte äter.


Erik lyckades tack och lov bra på jobbet trots de få timmarnas sömn i natt och så fort han var klar åkte han hem. Sen var det familjen soffmys som tittade på film efter lunch och bläddrade i tidningar mellan tvättmaskinerna. För att därefter fika semlor! De vann kanske inget skönhetspris, såg mer ut som hamburgare, men ack så goda. De bästa i stada´ om ni frågar oss. Gilberts är vårt bästa tips till er som bor häromkring. Fantastiskt goda!

Sen tog Erik med sig alla barnen till stan för att trolla fram vår bil som nu varit oigenkännlig en tid under all smuts. Filip var i sitt esse när de skulle in i biltvätten. Nästan som Liseberg för honom!

Och jag, jag fick ett par timmar i ett tomt hus. Njöt tystnaden, fixade lite vid datorn, bäddade rent och duschade lääänge och varmt efter hårinpackning och en stunds peelande och filande av vad som i dag har känts som en hundraårig kropp. En riktig lyxstund för en trött mamma som uppskattades massor :) Och så plingade det på dörren och goaste vännen Anna kom förbi med en inredningstidning till mig. Gulle dig, vad du gjorde mig glad! Detta i kombination med ett telefonsamtal från ännu en kär vän gjorde att dagen plötsligt blev riktigt bra!

I morgon väntar ännu en hemmadag. Någon som har ett bra förslag på vad vi ska sysselsätta oss med mer än att baka kladdkaka som jag har lovat Vilma? Jag börjar få idétorka nu efter så lång tid hemma i sjukstuga…

NU ska jag krypa ner mellan rena lakan och hoppas på en god natts sömn. Måtte vi vara friska i morgon. Natti natt!

Inga kommentarer: