måndag, april 25, 2011

Härliga Roliga Soliga PÅSK!

Fyra lediga dagar tillsammans med familjen. Det är kvalitetstid när den är som allra bäst! När den dessutom kommer i sällskap med rena försommarvärmen och soliga barfotadagar med klarblå himmel, då är det nästan för bra för att vara sant…

Vi har träffat våra föräldrar och Eriks syster med familj.
Vi har ätit nästan för gott...
Vi har lekt massor med våra barn.
Vi har ätit kopiösa mängder godis.
Vi har hoppat och hoppat och hoppat på vår nya studsmatta!
Vi har plockat ännu mera vitsippor.
Vi har påskpysslat – målat äggkoppar och ägg samt gjort fina färgglada fjädertavlor.
Vi har grillat och grillat och grillat.
Och så har vi ätit godis…
Vi har varit på loppis.
Vi har torkat allt som går att torka ute på altan och veranda.
Vi har putsat fönster.
Vi har städat uteförrådet (av mig kallat spindelförrådet… brrr – ditin går jag aldrig utan skeptiska blickar både upp och ner och fram och tillbaka och hit och dit. Minsta ljud eller rörelse så är jag ute fortare än jag själv hinner fatta, så det är Eriks lott att städa där).
Filip har lekt med lite kompisar.
...och så har vi ätit godis.
Vi har sett flera bra filmer.
Vi har haft besök av påskharen men Vilma var så rädd för honom att jag fick ringa hans fru (!) och be att hon skulle säga åt honom att lägga en karta i brevlådan i stället för att plinga på :)
Vi har ätit alla måltider utom frukost i uterummet.
Vi har tittat på kort från semestrar och på Filip och Vilma när de var lika gamla som Alvin är nu - och konstaterat att han är lik dem båda.
Vi har bokat semester.
Och så har vi ätit ännu mera godis…


Det enda jag inte har gjort är att blogga. Hade jag även lyckats trixa in det någonstans hade påsken varit mer än komplett. Nu är den rätt och slätt komplett och det är perfekt för mig! Den bästa påsken någonsin. Glad, god, rolig och solig. Bättre än så blir det inte! Hopas ni också har haft härliga dagar!


2 kommentarer:

SandraS sa...

Hej vännen! Låter uuuunderbart! Å vad snugg studsmattan var, precis som ni önskade! Skööööönt! Ja, det här påsken har varit fantastisk. Sån semesterfeeling! Pussa på barnen från oss! KRAM

Erica sa...

Visst har det varit en helt underbar långhelg!!!
Kram