tisdag, april 26, 2011

Impuls

Tänk, att de där impulsköpen man gör ibland kan få en att känna sig lite extra lycklig. Som nya krukan SKURAR från Ikea. I förzinkat stål och med sin fina "topp". Finns i tre olika storlekar för 29, 39 och 59 kronor. Visst är den snygg?!


Och visst är hon trött, skulle ni nog tänka om ni såg mig i detta nu... Ändå sitter jag här men jag skulle ju bara, och bara och bara. Och när jag ändå skulle det, ja då kunde jag ju lika gärna kika in här en sväng också. Men snart blir det natta för mig med.

Det snusas och snarkas och bökas på olika håll häruppe just nu. Det är för festligt hur olika de sover. Filip, han hörs knappt. Måste alltid lägga en hand på honom så jag verkligen känner att han andas innan jag går och lägger mig. Och så ligger han helt still. Ibland pratar han dock i sömnen. Vad gäller Vilma råder inga tvivel om hon andas. Vår tjej sover nämligen så det hörs i hela huset. Tunga, djupa andetag alltmedan hon far fram som en propeller. Tre gånger i kväll har vi redan hört den välbekanta dunsen då hon rullar ur sängen :) Och Alvin, han snusar rätt normalt tror jag. Och rör sig lite lagom sådär. Han pratar också i sömnen ibland och det gör faktiskt Erik med så det verkar vara ett killdrag här i huset! Och jag då? Ja, troligtvis har jag aldrig vare sig snarkat, sovit med öppen mun eller sovdreglat på kudden ;)

Nejmen, det var ju jag som skulle gå och lägga mig och nu sitter jag ändå här och låter fingrarna dansa över tangentbordet...

Sov sött och dröm vackra drömmar nu! Kanske ses vi i morgon igen?

Bild: Ikea

Inga kommentarer: