torsdag, april 14, 2011

Långt hår :)

Vår lilla, lilla tjej. Med stora bokstäver för en riktig liten TJEJ är precis vad hon är. Hon har alltid haft mycket klänningar och tunikor och på så vis varit tjej men någon rosa tjejmamma har jag inte varit. Förrän nu. För plötsligt blev hela Vilmas värld rosa. Någon gång i höstas var det bestämt och ingen vet varifrån det kom. Och tänk, hon har smittat mig så nu tycker jag verkligen om det också. Rosa. Jag tycker det är jättefint på småtjejer - och mammor med för den delen - men gärna på plagg som inte är för yttepyttesöta...


Hon är otroligt medveten om "sejer" och "sejigt" och kollar varje dag om inte håret har växt liiite till. Stackarn har ju inte håret som växer med raketfart precis. Förutom luggen då. Den växer väldigt snabbt och efter att jag nu varit på och naggat den säkert fem-sex gånger ser man att det är något som inte riktigt stämmer så i morgon har Vilma en luggtid hos frissan. Det ska bli mysigt att se hennes ögon igen! Annars har det funkat fint för en stund att sätta luggen i spänne åt sidan, om det bara inte vore för den där berömda skandinaviska hårtypen som är så hal att spännet knappt hinner fästa förrän det ramlar av...

"Åhh, vad långt mitt hår är. Eller hur Alvin?", kan man ibland höra. "Näääää", svarar lillebror som säger det mest hela dagarna nu :) Men visst börjar det bli lite långt i alla fall. Särskilt när det är nytvättat, nykammat och helt otjorvigt!

1 kommentar:

SandraS sa...

Vad fiiiin du är Vilma! Puss