torsdag, april 07, 2011

Vårfavoriter

Under en spontan shoppingtur till stan förra veckan fick faktiskt flera vårfina plagg följa med hem. Jag och mitt på-stan-sällskap visade oss vara på värsta provarhumöret vilket sällan inträffar nuförtiden. Men så hade vi också två lugna och mycket vagnsnälla barn med oss just denna dag. Vila har otroligt mycket snyggt nu. Ojojoj, hade kunnat gå därifrån med säkert tio plagg men fick nöja mig med tre. Dock har jag inte kunnat glömma de två klänningar som jag lät hänga kvar…



En annan ny favorit är KappAhl. Hörde mig själv nyligen säga till Erik att de precis liksom Lindex för ett par år sedan verkligen har ”föryngrat” sig. Samtidigt som man säger något sådant inser man dock att det kanske snarare är hon som talar som blivit lite äldre. Nu menar jag inte att jag klär mig som en tant. Verkligen inte ;) Men eftersom modellerna i reklamen är ungefär i ens egen ålder kanske det blir lättare att se sig själv i den typen av plagg?


Även H&M överraskar stort i vår. Färgerna som gäller tilltalar mig massor då det är ganska mycket pastellernas vår och jag vet att jag klär bra mycket bättre i dem än i de starka och knalliga nyanserna, klassigt råttfärgad som jag ju är till min natur. Ljus aprikos och toner åt det gammelrosa ger till och med blekfisen i mig lite färg och det känns skönt. Kanske kan man förresten till och med skaffa sig lite riktig färg på näsan nu till helgen då det lovas massor av härlig SOL?!


De här båda topparna fick i alla fall också slå följe med mig hem och fastän jag än så länge bara provat dem som hastigast är de redan favoriter. Svårt att se på bild men passformen är så fin. Figurnära men ändå lös och skön tack vare de fladdrande fjärilsärmarna som jag har lärt mig att de så fint heter.


99 kronor kostar en och därför fick två följa med.


Och så ett par snygga-till-jeansleggings-skor. Konjaksbruna och med kilklack. Perfekta till någon som snart börjar jobba...


Ja, det här är i alla fall en början till min nya garderob. En snygg kjol får gärna hitta in där också liksom ett par klänningar. Sa jag att jag behöver koftor också? I plural. Dock svårt att finna fina tycker jag då de alltid ser snyggare ut på sin galge än på mig.


Och en bikini behöver jag verkligen innan den säsongen börjar. Jisses, vilken fara jag befinner mig i när jag har på min fina röda som jag köpte när jag var gravid med Alvin. Då något (läs, mycket) yppigare än nu och minst en storlek större än normalt. Nu, kanske (läs, minst) en storlek mindre än normalt, så ni kan ju tänka er den insyn som blir då man bär barn eller än värre böjer sig ner vilket man ju gör mest hela tiden. Inte ligger man still i badkläder nuförtiden i alla fall och gör man inte det ska gudarna veta att man behöver något som sitter tryggt och säkert där det ska :)


Lite kvällssvammel från en trött mamma som nu ska ta en svängom med dammtrasan på nedervåningen innan hon intar soffan med värsta posthögen. Övervåningen är nu dammfri och solen som tills alldeles nyss sken in gjorde att jag mer än väl såg vartenda dammkorn.


I morgon är det fredag. Igen. Veckorna flyger och nu i helgen ska de sista vinterkläderna tvättas och transporteras en våning upp och därmed göra hatthyllan flera kilo lättare – och nättare! Åhh, vad härligt! Och så ska vi premiärgrilla. Mmmm...


Bilderna är lånade från H&M och DinSko.

2 kommentarer:

Anna sa...

Oj vilka fina grejer du köpt. Jag som ha presentkort på Hm får nog ta mig en runda tror jag, hittade inget förra gången jag var där. Och skorna var ju supersnygga, jag älskar verkligen kilklack, och som du säger snyggt till jeansleggins med brunt me. Vill me ha nya skor. Får nog bli en runda till nästa löning.=)

Hoppas ni mår bra annars, får väl se om vi får till nån fika framåt våren, nån söndagseftermiddag kanske?

Nu ska jag hoppa ner i soffan med min stickning.

kram kram

Anonym sa...

Tips: Halva reapriset på Lindex - du kanske kan fynda något till din vårgarderob, några godbitar fanns det allt kvar! Kram Hanna