måndag, april 11, 2011

En ovanlig dag

I dag är verkligen ingen vanlig dag. För här sitter jag i soffan. Framför nyhetsmorgon. En kopp rykande varm latte med mycket fluff står på bordet. Huset är sånär som på tevens prat och tvättmaskinens surr knäpptyst. Jag är helt ensam hemma och ska så vara hela dagen!



Detta är inget jag är van vid och jag misstänker att jag om några timmar kommer längta ihjäl mig efter mina små. Sakna deras rop på "mammmaaaa" och alla små utryckningar man gör under en dag. Det här är rentav första dagen jag är utan alla barnen sedan vi blev fem i familjen. För 20 månader sedan... Sånär som på de gånger jag varit hos frissan, ett lönesamtal på jobbet och en julhandling fast då har jag ju inte varit HEMMA och det har bara varit några timmar.



Lika lyxigt som det känns lika stressande är det i ärlighetens namn också... Eftersom jag börjar jobba om tre veckor så finns det massor av måsten som jag helt enkelt MÅSTE göra innan dess och frågan är vart jag ska börja. Det jag gör nu känns som en bra start i alla fall och sedan tror jag bestämt att det här blir först ut. Naiv som jag var trodde jag ju att det skulle vara gjort på en kväll eller två då för en tid sedan men tji fick jag. Det VAR verkligen ett berg av konstverk och jag insåg att de skulle få vänta tills en dag då jag var själv. Den dagen är nu kommen och jag hoppas på bra flyt med allt fix idag. Kanske blir det även en stund över att blogga om helgen som var också?!



En härlig, solig vårmåndag önskar jag er!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Åååhh så skönt med en dag för sig själv! Låter härligt, men konstigt nog så längtar man efter dem när det har gått en stund :)

Vill du maila din mailadress till mig så jag kan ansluta dig på listan. Du loggar sen in precis som du gör på din egen blogg. Bara det att din mail måste ligga med på min lista så du kan titta in :)

Kram kram

Anonym sa...

Åååhh så skönt med en dag för sig själv! Låter härligt, men konstigt nog så längtar man efter dem när det har gått en stund :)

Vill du maila din mailadress till mig så jag kan ansluta dig på listan. Du loggar sen in precis som du gör på din egen blogg. Bara det att din mail måste ligga med på min lista så du kan titta in :)

Kram kram

Emelie sa...

mimmi_lidan@hotmail.com

Erica sa...

Visst är det en ovan känsla! Man vet liksom inte riktigt vad man ska ta sig för även om listan man gjort är hur lång som helst.

Kram