söndag, maj 15, 2011

Angel



Söndagkväll och hockeyfinal på teven. Vad märkligt det känns med hockey nu! Jag dissar och sitter i stället med datorn i knät. Söndagkvällar känns helt klart lite annorlunda nu när man jobbar. En tvådagarshelg svischar förbi men de här första helgerna har vi ändå sett till att fylla väl. I går var vi på 3-årskalas hos Vilmas söta kompis Olivia som även storebror har ett mycket gott öga till ;) Tror jag det, för söt som socker är hon med de största bruna ögonen jag någonsin sett! Filip får något drömskt i blicken när han ser henne på bild. "Hon ser verkligen ut som en docka" eller "Åhh, vad hon är fin", är kommentarer som slunkit ur hans mun...

Sen blev det schlagerkväll hemma hos vänner med så mycket gott att äta att vi nästan rullade hem. Vi hade dubbelvagnen till de små och en liten sittvagn där vi tryckte i en djupt sovande Filip och sen sprang vi hem i ösregn vid halv ett i natt. Jag är ju så sjafsig i mörker och tror alltid att jag är förföljd, antingen av djur eller människor och jag sprang gatan upp i den ena vattenpölen efter den andra så fort benen bar mig medan Erik envisades med att hela tiden springa före mig. Kan knappt med att erkänna att jag känner någon typ av träningsvärk i låren ikväll... efter ett par hunda meters löpning...

Så otippat och kul att det gick så bra för Eric Saade förresten! Jag hade dock gärna sett Ukraina som vinnare. Otroligt fin låt som satte sig direkt. Hela framförandet var så vackert med sandkonsten och den änglalika tjejen som sjöng - och verkligen kunde sjunga. Vinnarna var väldigt otippade tyckte jag, vad tycker ni?

Till sist en tuttrapport. Hon har varit så tapper, vår lilla tjej. Inte en tår har fällts över de bortskänkta napparna men det var lite tufft i går efter lunch då hon alltid har den en stund och på kvällen när hon skulle sova. Annars har det gått över förväntan med även detta barn men saker kan ju ändra sig än. Hon frågar mycket mer efter den än vad Filip gjorde och hon säger ofta att hon saknar sina tuttar. Lillsnorpan. Vi förstår ju henne så väl. Ett beroende som vilket annat som helst. I dag har hon dock pratat mindre om dem så det ska bli spännande att se hur veckan blir! Stolta är vi i alla fall över henne och stolt är hon själv. "Jag är stor nu!", säger lillan :)

Nu ska jag leta mig upp till sängen, bara plocka fram lite kläder först. 10 grader i morgon och det känns plötsligt som tidig vår igen. Tänk att man alltid ska bli så lurad av den där första värmen...

1 kommentar:

Camilla sa...

Åhhh fina ni! Och så fina presenter! Olivia riktigt strålar när hon pratar om kalaset. Och när hon pratar om Filip... Riktig beundran där... Hihi... Hoppas du får en bra jobbvecka, kan glädja dig med att det ser ut att bli sol och varmt till helgen igen! Kramar <3