tisdag, maj 24, 2011

Äppelkanelmuffins med crumble

En vecka sedan jag blev sjuk i dag och jag är fortfarande hemma. Vek och orkeslös. Det stör mig men jag äter på och hoppas på underverk tills i morgon då jag ska jobba igen. Inte trodde jag att det skulle ta så på mig... Har nog aldrig varit sjuk så här länge någonsin.

Nu kommer alldeles strax dörren öppnas och resten av familjen välla in. De stora har varit på dagis. Erik har jobbat halvdag och lilleman har busat hos mormor och morfar under tiden. Jag har ätit och läst tidningen och ätit och tvättfixat lite, ätit igen och bäddat rent i barnens sängar. Innan jag sen åt lunch bakade jag muffins ur Leilas "A piece of cake". Äppelkanelmuffins med crumble, visst låter det gott? Finaste blomformarna från Åhléns är förlåtande om inte muffinsen i sig skulle se perfekta ut då det söta mönstret drar ögonen till sig. Vad mycket roligare det är att baka i fina formar tycker jag. Ibland är det detaljerna som gör det lilla extra.

Och doften... Mmmm, en ljuvlig dimma av äpple och kanel svävar över hela huset och min mage har i dag kurrat för första gången på flera dagar. Jag tar det som ett friskhetstecken och chansar på att en liten bit kaka är just det den suktar efter för att sedan vara på banan igen!

Nu kommer de! Det är slut på lugnet och jag ska springa ner och krama mina små godingar. Kanske ses vi i kväll igen?!

Inga kommentarer: