måndag, maj 23, 2011

Tjuvkik i Alvins sommargarderob...

Ja, jag är svag för barnkläder. Inte för att det är någon nyhet för någon som brukar kika in här men ibland behöver man kanske påminna sig själv - eller inte. Det är ju faktiskt ett av mina största nöjen så jag fortsätter frossa!

"MEN, vad praktiskt att ha två pojkar. Då är det ju bara att plocka fram kläder allteftersom storleken ändras!", får jag höra då och då. Jag nickar instämmande, mumlar fram något ohörbart och svamlar om att det är jättepraktiskt med ytterkläder. Verkligen. Och det menar jag. Men annars... det skiljer ju fyra år på våra pojkar och under de fyra åren har det hänt en del på just området pojkkläder.

Jag lyfte dock fram Filips låda med storlek 86/92 för ett tag sedan och var uppriktigt nyfiken. Två t-shirts och en tröja blev skörden... Favoritjeansen som han var så fin i hade vi nästan fått ner två Alvin i då benen var helvida. Alvin är dessutom smalare än vad storebror var i samma ålder så han hade nog försvunnit helt i dem. Och sen med tröjor, det har ju blivit så mycket mer färg och roliga mönster de senaste åren och jag älskar det! Fram för roligare pojkkläder!

Däremot kommer lillebror garanterat få ärva de större storlekarna som jag har lagt undan från Filips garderob nu. Favoriter som blir mysigt att få ta fram igen - tror jag nu ja... tänk om den där smaken har ändrat sig då igen?!

Hursom - här får ni en liten glimt av Alvins och mammas sommarfavoriter 2011. PO.P och Villervalla är väl representerade. Även den röda pricktröjan med gröna kanter från KappAhl gillas skarpt. "Pick, pick, pick. Teee, tååå, teee (ett, två, tre)", säger Alvin och pekar på de små vita :) Nedtill blir det gärna jeans i någon form. Trekvartslånga jeansshorts är en favorit på små pojkar. Så himla gulligt.

På tal om jeans. Jag får nog göra ett eget jeansinlägg snart med mina bästa tips vad gäller de älskade blå. Som mamma till en femårig lego-, och maskinkille som krypit omkring mil i sina golvlekar genom åren och som slitit denna vara på löpande band har jag nu en del erfarenhet :)

2 kommentarer:

Malin sa...

Hej!
Fin blogg du har!
Den röda t-shirten med vita prickar och grön halsringning, finns den på Kappahl nu?

Kram!

Anna sa...

Hej där!

Och tack :) Vad roligt att du tittar in!

Ja, den prickiga t-shirten finns i butik nu. 79,50 och hur söt som helst ju!