söndag, maj 22, 2011

Natti natt!

Sitter och väntar på en evighetsgrej som tuggar sig segt fram på datorn och passar på att skriva några rader innan jag äntligen får krypa ner i sängen. Det var länge sedan jag längtade så efter det. I natt kom nämligen nästa bakslag och jag fick inte många timmars sömn... Fy, för att må så illa. Och så var jag tillbaka på ruta ett i morse igen. Har verkligen inte fått behålla mycket av det jag lyckats peta i mig hittills men nu börjar jag ändå tro att det har vänt. Törs dock inte säga det högt utan skriver det bara.

Ringde för säkerhets skull till jourcentralen för lite rådgivning i dag. Eländet har ju ändå suttit i fem dagar nu och kroppen börjar minst sagt bli matt. En äldre och mycket gullig sjuksköterska tyckte synd om mig och bara det kändes skönt. Lite medlidande sitter fint ibland :) Hon tyckte jag skulle blanda vätskeersättning och sedan hålla stenhård diet nu några dagar så i dag har jag ätit både potatismos och omelett och kosten känns med ens väldigt varierad. Förresten trodde hon att det var en elak bakterie jag lyckats få i mig och inget smittsamt eftersom ingen annan har fått det.

Nåväl. Jag stannar hemma i morgon också men sen hoppas jag ha ork att jobba igen - om det nu bara fortsätter åt rätt håll.

Pling, sa det där. Datorn har jobbat klart. Jag är färdigskriven för i dag. Nu ska jag lägga mig mellan svala lakan och lyssna på regnet. Om jag hinner innan jag somnar...

1 kommentar:

Camilla sa...

Fy vilken vecka du haft vännen! Lider med dig... Hoppas du känner dig pigg igen nu. Saknar dig! Hoppas vi kan ses snart för den där grillkvällen! Kraaaam <3