lördag, maj 21, 2011

Badnytt från PO.P

Nämen se här - solskyddskläder i lite nya färger. Finfina dessutom. Är inte så förtjust i de jag sett tidigare, det blir lätt så mönstrat att man blir yr och Polarn brukar väl alltid köra på sina klassiska marinblå och röda annars om jag inte minns fel?

Dessa finns nu i alla fall som nyheter hos just PO.P och jag gillar dem. Sedan vet jag ändå inte... vi har faktiskt aldrig haft sådana här badkläder till våra barn. Just för att de inte är de där baddjuren som lever i vattnet om somrarna. Då är det ju en helt annan femma och säkerligen oslagbart istället för att smörja, smörja, smörja. Men våra, de doppar en tå eller två. Är i vattnet en kort stund och vill sedan upp och då har vi i stället förutom smörjt - haft på en tunn t-shirt över vanliga badkläder. Samtidigt innebär ju de här ett så pass bra skydd...

Hade vi haft en solresa inbokad till varmare breddgrader hade jag inte tvekat. Men nu - hmm, svårt sånt här. Möjligtvis att man skulle ha en till Alvin. Hur gör ni andra? Badbyxor/baddräkt med t-shirt över eller solskyddsdräkt?



Bilder lånade från PO.P.

2 kommentarer:

Erica sa...

Amanda är ju ett vattendjur så nu till sommaren och till vår vintersemester har jag köpt en sådan här dress (fast passade på när jag var i Ullared).
Förra sommaren hade vi en solskyddströja till henne för hon gillade inte alls att bli insmord stup i kvarten. Isabelle hade en sån här solskyddsdräkt men mest för att granntjejen hade en och hon ville ha en likadan :)

Anonym sa...

Skönt att läsa att du mår bättre. (fel inlägg, men...jag har läst dem alla)

Ja... Simon har gärna en tröja på sig när han badar. Säger att han fryser annars, så förra året köpte vi en soltröja.
Vi har haft någon typ av sporttröja innan.
Vanliga tröjor blir ju inte särskilt varma när de är blöta.

Elias vill göra som storebror, så vi får hitta en bra badtröja till honom i år misstänker jag.

Heldress eller byxor tycker jag känns onödigt, badbyxorna borde täcka samma delar typ... och de finns ju redan hemma.

Imorgon kväll visning.
Idag fick vi hämta Simon från dagis. Han klagade på öronvärk, så vi får se om jag är hemma imorgon.
Kramar Viktoria