tisdag, juni 14, 2011

Nytt!

Nu måste jag verkligen lägga mig och toksova de timmar som följer innan väckarklockan med gäll ton piper att det är en ny dag. En ny dag ja. Inte vilken onsdag som helst utan en ovanlig sådan, för vet ni - jag ska börja mitt nya jobb!

Så galet roligt och spännande på alla sätt och vis. Jag ska vara kvar på min gamla arbetsplats men byta jobb där till Kundavdelningen. Informera, hjälpa och prata - direktkontakt med kunder - det känns så mycket jag och jag hoppas det ska gå bra... Det är dock inget evighetslångt byte utan ett vikariat året ut men ändå så kul att testa något nytt för ett tag.

I dag har jag bjudit mina gamla arbetskamrater på fika och med hem fick jag vackra sommarblommor, bland annat rosa pioner i knopp som snart kommer sprida sin ljuvliga doft. Jag har ju så svårt för avsked och även fast jag kommer se de gamla och troligtvis komma tillbaka till dem om ett halvår så finns där ändå många jag tycker mycket om och som jag haft trevligt med nu sedan jag kom tillbaka. Är dock säker på att jag kommer trivas BRA med mina nya, känns bara lite pirrigt att nu vara ny - igen!

Nu ska jag pussa lite extra på min feberheta lilla Alvin som ikväll förvånade oss med att plötsligt vara varm som en liten spis. Bara det inte är Eriks halsfluss han hade för några dagar sedan som börjar sprida sig härhemma... skulle vara dålig tajming på alla sätt just nu.

Godnatt och sov så gott alla fina och håll gärna en tumme eller två för mig i morgon!

2 kommentarer:

SandraS sa...

Hoppas dagen blev jättebra vännen! Så roligt detta ju! Du kommer att passa perfekt i detta forum! Massa kramar till dig!

Erica sa...

Tycker du är perfekt för det jobbet! Hoppas det gick bra idag.
Kram