tisdag, oktober 04, 2011

Ledig Kanelbulledag

Svajsing i Blogger gjorde att det inte gick att publicera i går så håll till godo – här kommer ett kanelbulleinlägg en dag försent fast med rätt datum ;)

Har ni ätit någon kanelbulle i dag? Vi har faktiskt hakat på traditionen de senaste åren. Tycker det är mysigt med något speciellt som lyser upp höstmörkret en smula. Många smulor på golvet blev det förresten tidigare i dag efter att vi intagit varsin bulle på fik och bullarna var väldigt sockrade men oj, så goda! Stora men ganska platta och fluffiga så inte sådär mäktiga som de kan vara. Och så slapp jag sopa också :)

Vi har haft en helmysig och LEDIG dag i dag. Dagis är stängt för planering två dagar och detta var min hemmadag. Det kändes så lyxigt och ”som förr”. Även om jag alltid är ledig på fredagar så blir de inte riktigt samma sak. Då njuter man av ledighet med sina små samtidigt som man också gärna passar
på att fixa lite inför helgen, men i dag – då har vi bara lekt och hittat på roliga saker hela dagen. Gått på utflykt till lekparken med fika och dockvagn. Varit på biblioteket och fått jackpot i roliga böcker. Och så fikat kanelbullar :) Väl hemma kom mormor och morfar på besök så dagen kunde inte varit bättre.

En sak man redan hunnit märka i det nya liv vi lever där båda jobbar och man är inne i riktiga dagis-, och skolsvängen är att man är ännu mer närvarande hemma än innan. Jag tror visserligen inte att jag var speciellt frånvarande innan heller men man prioriterar annorlunda nu och eftersom man träffar sina små så pass mycket mindre än tidigare så vill man vara med dem så mycket det bara går deras vakna tid på dygnet.

Att sakna kan vara bra ibland även om jag om jag fick välja såklart skulle vilja hänga med dem jämt! Tänk att man kan älska så mycket. Helt fantastiskt egentligen att det finns så gott om plats för dem alla tre och att kärleken till dem bara blir större och större…


Inga kommentarer: